سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

علائم ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ به سه دسته تقسیم می شوند:

دسته اول: علائمی که مخصوص به خود آن حضرت هستند. که هر وقت، بر خود حضرت ظاهر شوند حضرت متوجه قیام خود شده و ظهور می فرمایند، مثل بیرون آمدن شمشیر حضرت از غلاف باز شدن پرچم و علائم دیگر.

دسته دوم: ق


دسته سوم: علائم غیر حتمی، هستند که نشان از نزدیکی ظهور حضرت بوده و رخ دادن آنها حتمی نیست یعنی این احتمال وجود دارد که ظهور بدون این علائم تحقق یابد و در روایات و احادیث معصومین(علیهم السلام) به آنها اشاره شده است

علائم حتمی ظهور

علائم حتمی، علائمی هستند که پیش از ظهور حتما اتفاق خواهند افتاد. با ظهور این علائم، مردم متوجه نزدیک شدن، و به پایان رسیدن شب سیه و ظلمانی می شوند و پس از آن حضرت ظهور می فرمایند و جهان را با عدالت و حکومت خود، از ظلمها و بدیها می رهانند.
در اینجا به تبیین برخی از علائم حتمی ظهور می پردازیم :


1.دجّال:

دجال شخصی است که در برخی روایات توصیفاتی برای او ذکر شده است مانند دجال مردی چاق،‌سرخ ‌رو، موی سر مجعّد، چشم راست او اعور، چشم او مانند دانه انگوری است که بر روی آب قرار دارد

محل خروج دجال است که در روایات مکآنهای مختلفی برایش نقل شده است از جمله اصفهان، خراسان، سجستان و همچنین سرنوشت دجال که عاقبت به دست چه کسی به هلاکت می‌رسد که در این باره روایات دو دیدگاه را مطرح می‌کنند بعضی قائلند که به دست حضرت عیسی و بعضی به دست حضرت مهدی (عج) جهت اختصار ما در پی ذکر روایات نیستیم.


2. سفیانی:

در خصوص سفیانی دو دسته روایت داریم:
دسته اول اینکه: پیش از ظهور حضرت حجت (عج) مردی از نسل ابوسفیان خروج می کند که مردی است ظاهرالصلاح و به ذکر خدا مشغول ولی پلید و فریبکار است و دولت عباسی را برای همیشه منقرض می کند و شیعیان زیادی را به قتل می رساند و از ظهور آن حضرت اطلاع می یابد لشگری برای کشتن آن حضرت می فرستد که در بیابان بین مکه و مدینه در زمین فرو می روند.
دسته دوم: اینکه سفیانی جنبه توصیفی داشته باشد نه شخصی یعنی در مقابل هر مرد انقلابی و مصلح راستین یک (یا چند) سفیانی قد علم خواهند کرد.

3-سید حسنی

بر اساس احادیث و روایات، خروج سید حسنی، ‌از نشانه‌های ظهور حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ است.
امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمودند: سید حسنی جوانی خوش سیماست که از سرزمین دیلم و قزوین برای نصرت و یاری آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ قیام می‌نماید و با بانگی رسا و بیانی شیوا فریاد بر می‌آورد که به یاری آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ برسید و از شما طلب یاری می‌کند. مردان از طالقان که شوق شدید به جهاد دارند به او پاسخ مثبت می‌دهند

سید حسنی، پس از دوران طولانی، زمام امور مناطقی را به دست می‌گیرد و اندکی پیش از ظهور به سوی عراق وکوفه می‌رود و از دیلم و قزوین تا کوفه زمین را از لوث وجود ظالمان پاک می‌کند و سرانجام کوفه را محل اقامت خویش قرار می‌دهد؛ مدتی در کوفه اقامت می‌نمایند و سپس «خبر ظهور مهدی (عج) به ایشان می‌رسد، سید با یارانش به محضر حضرت مشرف می‌شوند و از آن حضرت مطالبه دلایل امامت و موارث انبیاء را می‌نماید.

4-قیام سید خراسانی

قیام سید خراسانی یکی از علائم و نشانه های ظهور مهدی موعود (عج) معرفی شده است و روایات زیادی در این زمینه نظیر روایت ذیل وجود دارد «خروج خراسانی،‌سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز است.» و در برخی از روایات خراسانی و سفیانی به دو اسب مسابقه تشبیه شده اند که خراسانی از مشرق و سفیانی از مغرب به طرف کوفه در حرکت اند در مجموع از روایات چنین استفاده می شود که قیام سید خراسانی از مشرق زمین آغاز و به سوی عراق به پیش می رود

در مورد صفات جسمانی سید خراسانی نیز برداشتهای متفاوت و گوناگون وجود دارد مثلاً از کلمه «فتی» که در روایات مربوط به سید خراسانی یا حسنی ذکر شده است بعضی جوانی سنی را فهمیده و در نتیجه می گویند سید خراسانی هنگام قیامش، جوان است در حالی که برخی دیگر جوان مردی را معنی مناسب برای آن می دانند و می گویند جوان مردی یکی از ویژگی های سید خراسانی است نه اینکه سید خراسانی هنگام قیام در سنین جوانی قرار داشته باشدیکی دیگر از صفات جسمانی سید خراسانی داشتن خال بر گونه و یا دست راست است و در تفسیر آن نیز احتمالات مختلف وجود دارد که آیا به معنی خال معروف است و یا اینکه از ماده خلل و به معنی آسیب دیدگی و نقص است.

علائم غیر حتمی

علایم غیرحتمی، با ظهور ارتباط استلزامی ندارند، زیرا ممکن است برخی از آنها اصلا واقع نشود ولی ظهور تحقق یابد. و احتمال دارد برخی از نشانه‌ها حادث شود ولی ظهور توأم و همزمان با آنها شکل نگیرد و بدین بیان که: این نشانه‌ها، بیانگر ظرف تحقق ظهور باشند، مانند اینکه گفته شود: نامه رسان هنگامی می‌آید که هوا صاف باشد. منظور این است که نامه رسان در زمان نامساعد بودن هوا نخواهد آمد، نه این که هر وقت هوا صاف بود او می‌آید. در باب علایم ظهور نیز مراد این است که حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ در غیر این اوضاع ظهور نخواهد فرمود، نه این که هر وقت این اوضاع پدیدار شد،‌ حضرتش باید ظهور کند. از مباحث یاد شده بر می‌آید که فساد و... شرط ظهور نبوده بلکه نشانه‌های ظهور هستند.

از جمله علائم غیر حتمی ظهور، گسترش و فراگیر شدن فساد می باشد.
- یکی دیگر از علائمی که در روایات به آن اشاره و تاکید شده است، تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر در جهان و خصوصاً در بین مسلمین می باشد

- علامت دیگر که به عنوان علامت آخر الزمان در روایات وارد شده است، ترویج ربا خواری می باشد.

- علامت دیگر، قطع رحم می باشد. در حدیث شریفی از پیامبر وارد شده است که «در آخر الزمان قطع رحم شایع گردیده و مردم به خاطر طعام دادن بر هم منّت گذارند، آنگاه که بزرگترها بر کوچکترها محبت نکنند و حیای کوچکترها بسیار کم شود.»


- یکی دیگر از علائم این است که پدران فرائض مذهبی و دینی را به فرزندان خود یاد ندهند و به فکر یادگیری فرائض الهی و مسائل دینی از ناحیه فرزندان خود نباشند. و در روایت آمده است که پدران به این قانع هستند که فرزندان آنها متاع ناچیزی از دنیا بدست آورند.
- و در روایتی امام صادق ـ علیه‌السّلام ـ به یکی از یاران خود نشانه های ظهور را چنین برمی شمرد:


1. هرگاه دیدی که حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند.

2. و دیدی که: ظلم و ستم فراگیر شده است.

3. و دیدی که: قرآن فرسوده و بدعت‌هائی از روی هوا و هوس،در مفاهیم آن آمده است.

4. و دیدی که: دین خدا (عملاً) توخالی شده، همانند ظرفی که آن را واژگون سازند. 5

. و دیدی که: طرف‌داران و اهل باطل بر اهل حق پیشی گرفته‌اند.

6. و دیدی که: کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمی‌شود و بدکاران بازخواست نمی‌شوند.

7. و دیدی که: مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا کنند.

8. و دیدی که: افراد (به ظاهر) با ایمان سکوت کرده و سخنشان را نمی‌پذیرند.

9. و دیدی که: شخص بدکار دروغ گوید: و کسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمی‌کند.

10. و دیدی که: بچه‌ها، به بزرگان احترام نمی‌گذارند.

11. و دیدی که: قطع پیوند خویشاوندی شود. 12. و دیدی که:‌ بدکار را ستایش کنند و او شاد شود و سخن بدش به او برنگردد. 13. و دیدی که: نوجوانان پسر، همان کنند که زنان می‌کنند. 14. و دیدی که: زنان با زنان ازدواج کنند. 15. و دیدی که: انسانها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف می‌کنند و کسی مانع نمی‌شود. 16. و دیدی که: افراد با دیدن کار و تلاش نامناسب مؤمنین، به خدا پناه می‌برند. 17. و دیدی که: مدّاحی دروغین از اشخاص، زیاد شود. 18. و دیدی که: همسایه همسایه خود را اذیت می‌کند و از آن جلوگیری نمی‌شود. 19. و دیدی که: کافر به خاطر سختی مؤمن، شاد است. 20. و دیدی که: شراب را آشکار می‌آشامند و برای نوشیدن آن کنار هم می‌نشینند و از خداوند متعال نمی‌ترسند. 21. و دیدی که: کسی که امر به معروف می‌کند خوار و ذلیل است. 22. و دیدی که: آدم بدکار در آنچه آن را خداوند دوست ندارد، نیرومند و مورد ستایش است. 23. و دیدی که: اهل قرآن و دوستان آنها خوارند. 24. و دیدی که: راه نیک بسته و راه بد باز است. 25. و دیدی که: خانه کعبه تعطیل شده و به تعطیلی آن دستور داده می‌شود. 26. و دیدی که: انسان به زبان می‌گوید ولی عمل نمی‌کند. 27. و دیدی که: مؤمن، خوار و ذلیل شمرده می‌شود. 28. و دیدی که: بدعت و زنا آشکار شود. 29. و دیدی که: مردم به شهادت و گواهی ناحق اعتماد کنند. 30. و دیدی که: حلال، حرام شود و حرام، حلال گردد. 31. و دیدی که: دین براساس میل اشخاص معنی شود و کتاب خدا و احکام آن تعطیل گردد. 32. و دیدی که: جرأت بر گناه آشکار شود و دیگر کسی برای انجام آن منتظر تاریکی شب نگردد. 33. و دیدی که: مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش. 34. و دیدی که: ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد. 35. و دیدی که: سردمداران به کافران نزدیک شوند و از نیکوکاران دور شوند. 36. و دیدی که: والیان در قضاوت رشوه بگیرند. 37. و دیدی که: پست‌های مهمّ والیان براساس مزایده است نه بر اساس شایستگی. 38. و دیدی که: مردم را از روی تهمت و یا سوءظن بشکند. 39. و دیدی که: مرد به خاطر همبستری با همسران خود مورد سرزنش قرار گیرد. 40. و دیدی که: زن بر شوهر خود مسلط شود و کارهایی که مورد خشنودی شوهر نیست انجام می‌دهد و به شوهرش خرجی می‌دهد. 41. و دیدی که: سوگندهای دروغ به خدا بسیار گردد. 42. و دیدی که: مشروبات الکلی بطور آشکار بدون مانع خرید و فروش می‌شود. 43. و دیدی که: آشکار قماربازی شود. 44. و دیدی که: مردم محترم توسط کسی که مردم از سلطنتش ترس دارند، خوار شوند. 45. و دیدی که: نزدیک‌ترین مردم به فرمانداران، آنانی هستند که به ناسزاگویی به ما خانواده عصمت ـ علیهم‌السّلام ـ ستایش شوند. 46. و دیدی که: هرکس ما را دوست دارد او را دروغ‌گو خوانده و گواهی‌اش را قبول نمی‌کنند. 47. و دیدی که: در گفتن سخن باطل و دروغ بر همدیگر رقابت کنند. 48. و دیدی که: شنیدن سخن حق بر مردم سنگین است ولی شنیدن باطل برایشان آسان است. 49. و دیدی که: همسایه از ترس زبان به همسایه احترام می‌کند.

50. و دیدی که: حدود الهی تعطیل شود و طبق هوا و هوس عمل شود. 51. و دیدی که: مسجدها طلاکاری (زینت داده) شود. 52. و دیدی که: راستگوترین مردم نزد آنها مفتریان درغگو است. 53. و دیدی که: بدکاری آشکار شده و برای سخن‌چینی کوشش می‌شود. 54. و دیدی که: ستم و تجاوز شایع شده است. 55. و دیدی که: غیبت، سخن خوش آنها شود و بعضی بعض دیگر را به آن بشارت کنند. 56. و دیدی که: صبح و جهاد برای خدا نیست. 57. و دیدی که: سلطان به خاطر کافر، شخص مؤمن را خوار کند. 58. و دیدی که: خرابی بیشتر از آبادی است. 59. و دیدی که: معاش انسان از کم‌فروشی به دست می‌آید. 60. و دیدی که: خون‌ریزی آسان گردد. 61. و دیدی که: مرد به خاطر دنیایش ریاست می‌کند. 62. و دیدی که: نماز را سبک شمارند. 63. و دیدی که: انسان ثروت زیادی جمع کرده، ولی از آغاز آن تا آخر، زکاتش را نداده است. 64. و دیدی که: قبر مرده‌ها را بشکافند و آنها را اذیت کنند.65. و دیدی که: هرج و مرج بسیار است. 66. و دیدی که: مرد روز خود را با مستی به شب می‌رساند، و شب خود را نیز به همین منوال به صبح برساند و هیچ اهمیّتی به برنامه مردم ندهد. 67. و دیدی که با حیوانات آمیزش می‌شود. 68. و دیدی که مردم به مسجد (محل نماز) می‌رود وقتی برمی‌گردد لباس در بدن ندارد، (لباس را دزدیده‌اند). 69. و دیدی که: حیوانات همدیگر را بدرند. 70. و دیدی که: دل‌های مردم سخت و دیدگان‌شان خشک و یاد خدا برایشان گران است. 71. و دیدی که: بر سر کسب‌های حرام آشکار را رقابت کنند. 72. و دیدی که: نمازخوان برای خودنمایی نماز می‌خواند. 73. و دیدی که: فقیه برای دین خدا فقیه نمی‌آموزد و طالب حرام ستایش و احترام می‌گردد. 74. و دیدی که: مردم در اطراف قدرتمندانند. 75. و دیدی که: طالب حلال، مذمت و سرزنش می‌شود و طالب حرام، ستایش و احترام می‌گردد. 76. و دیدی که: در مکه و مدینه کارهایی می‌کنند که خدا دوست ندارد و کسی از آن جلوگیری نمی‌کنند و هیچ‌کس بین آنها و کارهای بدشان مانع نمی‌شود. 77. و دیدی که:‌ آلات موسیقی و لهو در مدینه و مکه آشکار گردد. 78. و دیدی که مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منکر کند، ولی دیگران او را از این کار برحذر می‌دارند. 79. و دیدی که: مردم به همدیگر نگاه می‌کنند، و از مردم بدکار پیروی نمایند. 80. و دیدی که: راه نیک خالی و راه رونده ندارند. 81. و دیدی که: مرده را مسخره کنند و کسی برای او اندهگین نشود. 82. و دیدی که: سال به سال بدعت و بدی‌ها بیشتر شود. 83. و دیدی که: مردم و جمیعت‌ها جز از سرمایه‌داران پیروی نکنند. 84. و دیدی که: به فقیر چیزی را دهند که برایش بخندند، ولی در راه غیر خدا ترحّم است. 85. و دیدی که: علائم آسمانی آشکار شود و کسی از آن نگران نشود. 86. و دیدی که: مردم مانند حیوانات در انظار یکدیگر عمل جنسی به جای می‌آورند و کسی از ترس مردم از آنها جلوگیری نمی‌کند. 87. و دیدی که: انسان در راه غیر خدا بسیار خرج کند، ولی در راه خدا از اندک هم مضایقه دارد. 88. و دیدی که: حقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هیچ احترام برای آنها قایل نیستند بلکه نزد فرزند از همه بدترند. 89. و دیدی که: زنها بر مسند حکومت بنشینند و هیچ کاری جز خواسته آنها پیش نرود. 90. و دیدی که: پسر به پدر نسبت دروغ بدهد، و پدر و مادرش را نفرین کند و از مرگ‌شان شاد گردد. 91. و دیدی که: اگر روزی بر مردی بگذرد، ولی او در آن گناه بزرگی مانند بدکاری، کم‌فروشی و زشتی انجام نداده ناراحت است. 92. و دیدی که: قدرتمندان غذای عموم مردم را احتکار کنند. 93. و دیدی که: اموال حق خویشان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ (خمس) در راه باطل تقسیم گردد و با آن قماربازی و شراب‌خواری شود. 94. و دیدی که: به وسیله شراب بیمار را مداوا و برای بهبودی آن تجویز کنند. 95. و دیدی که: در امر به معروف و نهی از منکر و ترک دین بی‌تفاوت و یک‌سانند. 96. و دیدی که: سر و صدای منافقان برپا، امّا صدای حق‌طلبان خاموش است. 97. و دیدی که: برای اذان نماز مزد می‌گیرند. 98. و دیدی که: مسجدها پر است از کسانی که از خدا نترسند و غیبت هم نمایند. 99. و دیدی که: خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند.

100. و دیدی که:‌ قاضیان برخلاف دستور خداوند قضاوت کنند.

101. و دیدی که: استان‌داران از روی طمع، خائنان را امین خود قرار دهند.

102. و دیدی که: فرمان‌روایان، میراث مستضعفان را در اختیار بدکاران از خدا بی‌خبر قرار دهند.

103. و دیدی که: بر روی منبرها از پرهیزکاری سخن می‌گویند، ولی گویندگان آن پرهیزکار نیستند.

104. و دیدی که: صدقه را با وساطت دیگران، بدون رضای خداوند و به خاطر درخواست مردم بدهند.

105. و دیدی که: وقت (اول) نمازها را سبک بشمارند.

106. و دیدی که: هم و هدف مردم شکم و شهوت‌شان است. 107. و دیدی که: دنیا به آنها روی کرده است.

108. و دیدی که: نشانه‌های برجسته حق ویران شده است؛

در این وقت خود را حفظ کن و از خداوند بخواه که از خطرات گناه نجاتت بدهد

مکان ظهور

طبق روایات متواتر از طریق شیعه و سنى، که قیام شکوه مند آن مصلح جهانى از سرزمین و از مسجد الحرام، کنار کعبه ى معظمه، آغاز خواهد شد و تعداد سیصد و سیزده تَن از اصحاب او که فرماندهان لشکرى و کشورى آن حضرت هستند، در میان رکن و مقام، با آن حضرت بیعت مى کنند. آن گاه، تعداد دَه هزار نفر تکمیل مى شود و وجود مقدّس حضرت بقیه الله (عج) با سپاه دَه هزار نفرى، از مکّه حرکت مى کنند و به اصلاح جهان مى پردازند

مفضّل از حضرت صادق(علیه السلام) مى پرسد: «اى آقاى من! حضرت مهدى (عج) از کجا و چه گونه ظهور مى کند؟». حضرت فرمودند: «اى مفضل! او به تنهایى ظهور مى کند و به تنهایى کنار کعبه مى آید و به تنهایى شب را در آن جا مى گذراند.».
در روایت دیگرى مى فرماید: «چون مهدى به در آید، به مسجدالحرام رود. رو به کعبه و پشت به مقام ابراهیم بایستد. دو رکعت نماز گزارد. آن گاه فریاد برآورد: «اى مردمان! منم یادگار امام و یادگار نوح و یادگار ابراهیم و یادگار اسماعیل. منم یادگار موسى و عیسى و محمد... منم صاحب قرآن و زنده کننده ى سنّت..

ترفند ها ، خدمان و کدهای دستوری ایرانسل

ترفند ها ، خدمان و کدهای دستوری ایرانسل

ایرانسل یک شرکت سهامی خاص است که تحت قوانین بازرگانی جمهوری اسلامی ایران (اصلاح شده در 1347 هجری شمسی – برابر با 1969 میلادی)، و مفاد اساسنامه آن اداره می شود. این شرکت در 23 مردادماه 1385 تحت شماره 252949 به ثبت رسید. ایرانسل برای مدت زمان نامحدودی تشکیل شده است.شرکت گسترش الکترونیک ایران 51 درصد و MTN International با مسئولیت محدود((Mauritiu-Limited  49 درصد دو سهامدار ایرانسل هستند. شرکت گسترش الکترونیک ایران در حال حاضر دو سهامدار عمده دارد:- صنایع الکترونیک ایران ، (صا ایران) - بنیاد مستضعفان

در پاییز 1384 ، قرارداد سهامداران بین شرکت گسترش الکترونیک ایران و MTN منعقد شد.در ششم آذر ماه 1384، مجوز اپراتوری دوم تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، به شرکت  ایرانسل اعطا شد.

بزرگترین مزیت راه اندازی این اپراتور در وهله نخست کمک به تداوم کاهش قیمت سیم کارت در بازار آزاد بود. اما این اپراتور نیز مشکلاتی دارد که هنوز همچنان باقی مانده است. دارندگان سیم کار‌ت‌های ایرانسل از مشکلات اصلی این سیم کارتها را قطعی‌های مکرر در حین مکالمه و عدم پوشش کافی مناطق شهری ، دریافت پیامک‌های ناخواسته از شماره های ناشناس و ناقص آمدن پیامک ها و یا عدم دریافت پیامک ها و دریافت هزینه های اضافی در هنگام اتصال به اینترنت و ... می باشد.اما شاید همراه دوم بتواند تلنگوری به همراه اول و ترغیب آن به ارایه خدمات بهتر بزند،حال آنکه در مرود سامانه مکان یاب ابتدا ایرانسل پیشقدم بود و سپس همراه اول !!

دلیل ارزان بودن سیمکارت های همراه دوم چیست؟

همانطور که می دانید در سیمکارت های همراه اول قیمت تماس داخل شهری دقیقه ای 47 تومان و تماس با خارج از شهر 75 تومان می باشد . اما ایرانسل هم داخلی و هم خارجی 49 تومان می باشد که این حسن خوبی است و از دیگر برتری ها داشتن تمامی امکانات می باشد از جمله پیامک و پیامک چندرسانه ای و دیگر اینکه شماره خود را خود به دلخواه انتخاب می کنید ولی حالا سوال اینجاست آیا مشکلی دارد که با این همه امکانات بهای ارزانتری از سیمکارت های همراه اول دارد؟(هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد.)بله و مشکل آن در هنگامی است که می خواهید با آن سیم کارت های ایرانسل تماس بگیرید ، چه از تلفن خانگی و چه از همره اول دقیقه ای 852 تومان به حساب شما می باشد .

علت اعمال ناخواسته هزینه اضافی بر مشترک در هنگام استفاده از اینترنت ایرانسل چیست؟

این مشکل از اینجا ناشی می شود که در هنگام اتصال به اینترنت مبلغ 150 تومان به صورت علی الحساب از اعتبار مشترک کم می شود تا در زمان قطع شدن هزینه استفاده از اینترنت بر اساس مقدار داده محاسبه شود و در صورت کمتر بودن این مقدار از 150 تومان ما بقی به مشترک برگردانده شود ولی اگر به هر دلیل در هنگام قطع شدن مشکلی وجود داشته باشد مثل شلوغی شبکه یا از دسترس خارج شدن مشترک و یا هر دلیل دیگر این مقدار به مشترک بر گردانده نمی شود در بعضی مواقع در اولین اتصال به اینترنت شبکه متوجه اشتباه خود می شود و آن 150 تومان قبلی را بر می گرداند ولی در بعضی از مواقع که کم هم نیست دیگر برگشتی در کار نیست و شما هزینه 300 کیلو بایت را برای هر بار قطع شدن به اینترنت بدون در نظر گرفتن داده که دریافت کرده اید بایست بپردازید اوج این شاهکار زمانی آشکار می شود که از یک نرم افزار چت که هر چند دقیقه یک بار به اینترنت متصل می شود استفاده کنید آن هنگام بعد از چند دقیقه به عمق فاجعه پی می برید.اگر شما سیم کارت اعتباری دراریدمی توانید این مورد را با چک کردن اعتبار خود قبل و پس از اتصال به اینترنت ملاحظه فرمایید.امیدوارم مسئولین ایرانسل از این اشتباه عمدی که توهین و ظلم بزرگی به مشترکان ایرانی دست بکشند.

ارسال پیام رایگان در سیم کارت های همراه دوم:

ابتدا به قسمت Message Setting گوشی خود رفته و در قسمت Sending Profiles گزینه MTNI را انتخاب کنید،بعد قسمت Message Center Number را باز کنید و شماره +989350001400000000  و را بنویسید،با این روش ارسال پیام به ۹۳۵ و ۹۱۱ رایگان خواهد بود.

روش دوم) شماره 233244550190000+ را هم در همان بخش بالا می‎توانید درج کنید که محدودیتی دارد و آن اینکه نباید متن شما از اندازه 1 پیامک بیشتر باشد و شما باید زمانی که تعداد حروف باقی مانده به عدد ۵ رسید متن خود را پایان دهید . با این روش پیامک در قسمت outbox شما می ماند و به sendbox انتقال نمی یابد . ولی پیاک ارسال می شود . با این روش هیچ گونه پیام تحویلی دریافت نخواهید کرد و حتماً باید 5 حرف تا کامل شدن متن بگذارید تا به صورت رایگان محسوب شود .

پیامک رایگان در مواقع اضطراری

این موضوع به ویژه در زمان هایی که شارژ کارت اعتباری شما و یا حتی زمان های قطعی شماره بسیار به کمک شما خواهد آمد ؛ چرا که کافی است این SMS را به طور رایگان ارسال کنید ، دوست شما متوجه خواهد شد که شما در موقعیت اضطراری قرار دارید و با شما تماس خواهد گرفت! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه این کار بپردازیم.

برای اینکار ابتدا به این نکته توجه داشته باشید از آنجاییکه ایرانسل تنها شبکه ای است که این سرویس را در ایران ارائه می کند، در حال حاضر امکان استفاده از آن برای تماس با سایر اپراتورها موجود نیست در نتیجه شما تنها میتوانید از این روش برای ارسال پیام به دوستانی که ایرانسل دارند استفاده کنید.کافی است کد زیر را داخل گوشی وارد نمایید و سپس کلید سبز (Call) را بزنید:

*150*xxxxxxxx#

به جای xxxxxxxx  شماره ای که قصد دارید پیامک به آن ارسال شود را وارد کنید.پس از فشردن کلید سبز ، پس از چند ثانیه عبارت زیر برای شما نمایان خواهد شد که نشانه موفقیت آمیز بودن عملیات است:

Darkhaste Tamas be in shomare ersal shod (in service rayegan ast)

و پیام کوتاهی با محتوای زیر برای دوست شما ارسال خواهد شد:

Lotfan Ba Man Tamas Begirid

شماره ارسال کننده پیام

دقت کنید برای امتحان کردن این موضوع شماره ایرانسل خود را وارد ننمایید ، چرا که عملیات با مشکل روبرو خواهد شد.

کدهای دستوری ایرانسل

فعال سازی پیامگیر ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده می شود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر می باشد.کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:

*140#            تمامی کدها برای راهنمایی ارسال می شود و می توانید به ترتیب با کد درخواستی جلو بروید تا به سرویس دلخواه خود برسید.مانند سرویس MMS : با گرفتن این شماره *140*3#

#1*1*3*140*   فعال سازی پیامگیر

#3*1*3*140*   فعال سازی ذخیره شماره تماس گیرنده

#4*1*3*140*   حذف همه سرویس های پیامگیر و ذخیره شماره تماس گیرنده

#5*3*140*      دریافت تنظیمات MMS

#6*3*140*      دریافت تنظیمات GPRS

*140*1#          سرویس استعلام موجودی

اگر سیم کارت دائمی دارید به جای شماره 140 از شماره 130 استفاده کنید.بعد از ورود کد کلید Call یا YES/OK را فشار دهید. این کد ها هزینه ای ندارد.لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده شما را قادر می سازد تا بدانید در زمانی که در دسترس نبوده اید، چه کسانی با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده یا خارج از محدوده پوشش شبکه باشد، کسی که با شما تماس می گیرد، به یک سرویس پیام گیر هدایت می شود . که در آنجا شماره این شخص ذخیره می شود. هنگامی که تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گیرد، لیستی از تمام شماره هایی که با شما تماس گرفته اند به همراه زمان این تماسها از طریق پیامک برای شما ارسال می گردد.این سرویس و سرویس پیام گیر صوتی نمی توانند همزمان فعال باشند. شما تنها می توانید از یکی از دو سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده یا پیام گیر صوتی در یک زمان استفاده نمایید.

انتقال اعتبار از یک سیم کارت به یک سیم کارت دیگر

تنها با ارسال یک پیام کوتاه ، مقدار اعتبار دلخواه خود را به سیم کارت ایرانسل دیگری انتقال دهید.برای این مظور کافی است ابتدا با سیم کارتی که قصد دارید تا از آن اعتبار بگیرید یک پیام کوتاه به صورت زیر و به شماره 1112 ارسال کنید.

روشی جدیدی برای  انتقال اعتبار بین سیم کارتهای ایرانسل است.در این روش که یک بخش امنیتی هم بدان اضافه شده ، از هرگونه امکان کلاهبرداری و تقلب جلوگیری شده است.یک پیامک  با متن زیر به شماره 1112 ارسال کنید:

xxx:yyy:aaa

xxx : شماره مورد نظر که می خواهید به آن اعتبار انتقال دهید.

yyy : مبلغ مورد نظر به ریال ( کمترین مبلغ قابل انتقال ۱۰۰۰ ریال می باشد).

aaa (رمز) : شماره زیر بارکد روی قاب سیم کارت یا کد قفل گشای (puk 1) شخصی انتقال دهنده اعتبار

توجه: در صورتی که شما با کد قفل گشا (puk 1) اقدام به انتقال اعتبار کردید و با پیام اینکه انتقال اعتبار انجام نشد این بار با کد زیر بارکد امتحان کنید. کمترین حد مجاز برای انتقال اعتبار در هر تراکنش با استفاده از سرویس خط به خط ایرانسل 1000 ریال و بیشترین حد مجاز آن 10 هزار ریال است. سقف انتقال روزانه اعتبار با استفاده از این سرویس 50 هزار ریال و در هر ماه 100 هزار ریال برای هر یک از مشترکان ایرانسل تعیین شده است.ایرانسل بابت این امکان ۵۰ تومان کارمزد دریافت می کند.پس از انجام عمل فوق و ارسال متن پیام به شماره 1112 ، به صورت خودکار برای هر دو سیم کارت یک پیامک با مضمون انتقال موفقیت آمیز اعتبار ارسال خواهد شد .

به این ترتیب، درصورتیکه دریافت‌کننده اعتبار، مشترک سیم کارت اعتباری باشد، مبلغ ارسال شده به شارژ سیم کارت وی اضافه می‌شود و درصورتیکه دریافت‌کننده اعـتبار، دارنده سیم کارت دائمی باشد، تا میزان اعتبار ارسال شده از صورتحساب او تسویه می‌شود. به عبارت دیگر، مشترکان ایرانسل با یک پیام کوتاه می‌توانند سیم کارت اعتباری فرد دیگری را شارژ یا صورتحساب سیم کارت دایمی سایر مشترکان را پرداخت کنند.پس از ارسال اعتبار، یک پیام کوتاه به گیرنده و فرستنده ارسال می‌شود که در آن تاریخ و ساعت تراکنش، شماره گیرنده و فرستنده و مقدار اعتبار اعلام می‌شود.

رمز ورود باید در همان نخستین باری که مشترک با استفاده از این سرویس اقدام به ارسال اعتبار می‌کند، تعیین شود. در صورت نیاز مشترکان می‌توانند رمز سرویس خط به خط خود را با ارسال پیام کوتاهی مبتنی بر نوشته زیر از چپ به راست:

تکرار رمز جدید : رمز جدید : رمز قدیمی : PIN

به شماره 1112 تغییر دهند. همچنین در صورتیکه 3 مرتبه دستور خط به خط با رمز اشتباه ارسال شود، این سرویس برای مشترک مسدود شده و برای فعال‌سازی مجدد آن می‌بایست مشترک با مرکز خدمات مشترکان ایرانسل تماس بگیرد.

روش گرفتن ریز مکالمات از سایت ایرانسل برای مشترکین دایمی و اعتباری

نخست یک پیامک حاوی دستور E-care به شماره 130 ارسال کنید و منتظر جواب آن بمانید تا یک پیامک حاوی شماره رمز ورود به بخش کنترل حساب اینترنتی برای شما ارسال می شود،سپس به سایت ایرانسل مراجعه کنید و از منوی "خدمات" گزینه "کنترل حساب اینترنتی" را انتخاب کنید.در صفحه جدید به قسمت کنترل حساب اینترنتی مخصوص خطوط اعتباری (همان پیش پرداخت) رفته و روی پیوند مشخص شده توسط سایت کلیک کنید تا شما را به بخش ورود راهنمایی کند.

در بخش جدید از شما شماره سیمکارت را می خواهد که باید با 98 در ابتدا و بدون صفر وارد کنید.

در مرجله دوم از شما شماره سیم کارت را می خواهد که باید به کارت سیمکارتتان مراجعه کنید و کد موجود در آن را که دقیقاً در زیر قسمت بارکد وجود دارد در این مکان وارد کنید(شماره سیم کارت 9 رقمی است) حالا بر روی پیوند "ورود" کلیک کنید تا به صفحه بعد بروید.در این صفحه از شما شماره رمز ورود را می خواهد که باید رمزی را که با پیامک برای شما ارسال شده است ، را در این قسمت وارد کنید (به بزرگ یا کوچک بودن حروف دقت کنید)

» احتمالاً در این بخش از شما خواسته می شود که رمز خود را عوض کنید که اگر مایل به این کار بودید آن را عوض کنید.

و در مرحله آخر شما به حساب اینترنتی خودتان وارد می شوید و از طریق منوی بالا سایت می توانید به بخش های مختلف آن سر بزنید.در این بخش حتی می توانید ثبت نام نیمه تمام خود را تکمیل کنید.

در بخش دیگر شما می توانید ریز مکالمات خط را به صورت یک فایل با پسوند pdf دریافت کنید (این بخش بزودی برای خط های اعتباری قابل دسترس خواهد بود)

در بخش های دیگر اطلاعات سیمکارت و نوع طرحی که از آن استفاده می کنید را به شما نمایش خواهد داد.حتی در بخشی از این سایت می توانید سوال خود را مطرح کنید تا پاسخگو با شما تماس بگیرد و جواب سوال شما را بدهد.حتی شما می توانید در بخش دیگری سیم کارت خود را برای مدت معلومی(که توسط خود شما مشخص می شود) غیر فعال کنید.در بخش اطلاعات سیم کارت می توانید مقدار اعتبار باقی مانده در سیمکارت خود را نیز مشاهده کنید.

استفاده از پیام گیر صوتی ایرانسل

بجای استفاده از سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده  که تنها لیستی از شماره های تماس گیرندگان را در اختیار شما قرار می دهد، می توانید با فعال نمودن سرویس پیام گیر صوتی اختصاصی خود در مواقعی که در دسترس نیستند، پیام های گفتاری تماس گیرندگان را دریافت کنید. این سرویس قابلیت ذخیره 30 پیغام 120 ثانیه ای را دارد. پیغامهایی که شنیده نشده باشند تا دو روز و پیغامهای شنیده شده یا ذخیره شده تا 7 روز در پیام گیر باقی می مانند.

  

فعال نمودن سرویس پیام گیر صوتی

در سیم کارت های دایمی :     *130*3*1*1#

در سیم کارت های اعتباری :   *140*3*1*1#


غیر فعال کردن سرویس پیام گیر صوتی

در سیم کارت های دایمی :     *130*3*1*4#

در سیم کارت های اعتباری :   *140*3*1*4#

شنیدن پیام ها : با یکی از شماره های  100 الی 105 تماس بگیرید تا از طریق تلفن همراهتان  به پیامهای گفتاری ضبط شده گوش دهید. یا با شماره 09351000000 تماس بگیرید و هنگامی که از شما خواسته شد، شماره کامل تلفن همراهتان را وارد کنید. به دلایل امنیتی برای آنکه بتوانید از طریق تلفن دیگری پیام های صوتی ضبط شده در تلفن همراه خود را گوش دهید، احتیاج به یک کلمه رمز دارید. شما می توانید نخستین بار که شماره  100 الی 105 (با استفاده از شماره تلفن ام تی ان ایرانسل خود)را می گیرید و یا با گرفتن شماره 104 مبادرت به تعیین کلمه رمز نمایید. برای آنکه پیام خوشامدگویی شخصی خود را ضبط نمایید، باید با شماره 100 الی 105 تماس بگیرید. "پیام خوشامدگویی" می تواند 240 ثانیه باشد.

هزینه تماسها:تماس گیرندگان برای استفاده از سرویس پیام گیر صوتی شما هزینه پرداخت می کنند. شما برای دریافت پیامهای صوتی تان از خط ام تی ان ایرانسل خود هزینه ای نمی پردازید.برای انتقال تماس تنها می توان یک شماره دیگر و یا سرویس "ذخیره شماره تماس گیرنده" را انتخاب نمود. به عبارت دیگر انتقال به هر دو گزینه به صورت همزمان امکان پذیر نمی باشد.

ترفند افزایش سرعت اینترنت ایرانسل

با انجام این ترفند در هنگام اتصال به اینترنت از راه خطوط ایرانسل با سرعت بالاتر از اینترنت استفاده کنید.این روش ها فقط برای کسانی که که با رایانه با خط ایرانسل به اینترنت متصل می شوند،کاربرد دارد.

مرحله اول:  اول باید یک connection بسازید . با استفاده pc suite گوشی خود می تواندید به آسانی یک connection بسازند به این صورت که وارد نرم افزار pc suite شوید و گزینه اتصال به اینترنت (connect to the internet) و سپس تنظیمات (settings) را انتخاب کنید و نام مودم موبایل را انتخاب کنید (قبلا می بایست نصب کرده باشید) و گزینه بعد (next) را بزنید و گزینه پیکره بندی دستی اتصال (configure the connection manually) را انتخاب کنید و گزینه بعد (next)را بزنید و فقط مکان دستیابی (access point) را mtnirancell بگذارید و دکمه پایان را بزنید.

مرحله دوم:  در منوی شروع (start) بروید و گزینه run را اجرا کنید و gpedit.msc را بنویسید و دکمه تایید را بزنید. حالا در پنجره group policy در قسمت سمت چپ و در بخش local computer policy بخش computer configuration را انتخاب کنید و وارد پوشه administrative templates و پوشه network و پوشه QoS packet scheduler شوید.

اکنون روی Limit reservable bandwith دو بار کلیک کنید در پنجره باز شده و در برگه setting باید (از بین آن سه تا دکمه رادیویی) Enable را انتخاب کنید و در قسمت پایین bandwith limit را 100% بگذارید و ok را بزنید و پنجره Group policy را ببندید حالا وارد control panel شوید و وارد Network connections شوید . در اینجا یک connection به اسم مودم موبایل هست روی آن راست کلیک کنید و properties را بزنید حالا در تب networking چک کنید QoS Packet Schedulers تیک خرده باشد و بعد ok را بزنید.

(توضیح کوتاه: تنضیمات اولیه ویندوز تنها امکان استفاده 20% درصد از سرعت اینترنت را به شما می دهد با این تنظیمات شما 100% سرعتی که ISP (در اینجا ITSP ) در اختیار شما قرار می دهد را در اختیار دارید)

مرحله سوم:  به control panel بروید و phone and modem options را باز کنید و در برگه modems مودم گوشی همراه خود را انتخاب کنید و دکمه properties را بزنید و در صفحه باز شده در برگه advanced در قسمت Extra initialization commands دستور زیر را وارد کنید:

W+MS=V34

دکمه تایید را بزنید و رایانه را بازنشانی (روشن و خاموش) کنید .

در زمان اتصال به اینترنت ، فقط کافی است که در قسمت network connectinos آن connection که مربوط به گوشی همراه بود را باز کرده و دکمه Dial را بزنید و به اینترنت متصل شوید .

(این تنضیمات را می توانید برای اتصال از طریق dial-up هم اسنفاده کنید)

چت کردن با ایرانسل به وسیله SMS Chat Zone!

مطمئنأ شما نیز تاکنون با سیم کارت های سومین اپراتور کشور به نوعی سر و کار داشته اید. سیم کارت های ایرانسل به دلیل نوآوری های متعدد و تبلیغات گسترده و به ویژه قیمت پایین توانسته است حضور موفقی را در عرصه مخابراتی کشور داشته باشد و با استقبال گسترده مردم روبرو شده است. چرا که دیگر شما تنها با 15 هزار تومان یک خط خواهید داشت! به همین دلیل ابتکارات و ویژگی های منحصر به فرد این سیم کارت ها ، مشکلات و نقص هایی که ایرانسل به همراه دارد نیز به نوعی مخفی شده است. علاوه بر توانمندی هایی همانند GPRS و MMS ، ایرانسل قابلیتهای دیگری هم دارد که بسیاری از افراد از آنها بی خبرند. یکی از قابلیتهای فوق العاده ایرانسل که به تازگی ایجاد شده است ، SMS Chat Zone نام دارد. ابزاری که شاید همینک با معرفی آن شما را به خرید یک سیم کارت ایرانسل وسوسه کند! SMS Chat Zone ابزاری است کاملأ رایگان و مجانی که به وسیله آن میتوانید یک ابزار چت کامل را از طریق SMS Chat روی گوشی خود داشته باشید. توسط SMS Chat Zone شما می توانید با دوستان خود که ایرانسل دارند چت کنید ، دوستان جدیدی را جستجو و پیدا کنید ، از اتاق های چت استفاده کنید و در کل یک محیط چت کامل را روی گوشی خود داشته باشید. همچنین توسط SMS Chat Zone ، شما میتوانید پیام ها و آفلاین های دریافتی در یاهو مسنجر را هم به صورت SMS روی گوشی خود دریافت کنید که خود این موضوع نیز بسیار جالب است! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه کامل استفاده از SMS Chat Zone به طور کامل بپردازیم.

برای فعال سازی ابتدا باید پیام کوتاهی با متن Go برای شماره 8383 ارسال نمایید.سپس پیام کوتاهی با متن زیر به عنوان خوشامد گویی دریافت می نمایید :

-Welcome To ChatZone!REPLY with

!FF to make-a-friend

!CC to enter chat rooms

برای ثبت نام در این سرویس ابتدا باید نام ، سن ، جنسیت و محل اقامت تان را به شماره 8383 با فرمت زیر ارسال کنید:

[R [name][age][sex][location

Location = محل زندگی ، Sex = جنس ، Age = سن ، Name = نام

مثال:

R Nima 21 M Teh

فهرست فرمان ها :با تایپ متن CL و ارسال به شماره 8383 می توانید کل لیست فرمان های موجود در سیستم را از طریق دو پیام کوتاه دریافت کنید.

جستجوی دوستان :برای پیدا کردن دوستان جدید می توانید فرمان S را به همراه سن و جنسیت و مکان به شماره 8383 ارسال کنید. 

[S [name][age][sex][location

مثال :  

S Sahar 24 F Tehran

مشاهده کاربران آنلاین :با ارسال فرمانهای زیر به شماره 8383 می توانید تعداد کاربران آنلاین را ببینید.

تعداد دوستان حاضر : FA

تعداد دوستان حاضر در محیط چت سایت FM : MSN

تعداد دوستان حاضر در محیط چت سایت FY : Yahoo

تعداد دوستان حاضر در محیط چت سایت FI : ICQ

تعداد دوستان حاضر در محیط کلی چت : FC

ورود به محیط چت : با ارسال فرمانهای Y , M & I به همراه نام کاربری و رمز ورود به شماره 8383 می توانید به محیط چت سایتهای زیر وارد شوید.

* ورود به محیط چت سایت Yahoo( ارسال متن زیر به شماره 8383 )

Y-Yahoo

* ورود به محیط چت سایت MSN ( ارسال متن زیر به شماره 8383 )

M-MSN

* ورود به محیط چت سایت ICQ( ارسال متن زیر به شماره 8383 )

I -ICQ

مثال:   **** Y Nima

اضافه کردن افراد به فهرست : برای اضافه کردن افراد به لیست می توانید از فرمان A استفاده کنید.

[A [Contact’s name

برای اضافه کردن دوست به لیست شبکه های خارجی می توان با ارسال پیام به شماره 8383 از فرمانهای زیر استفاده کرد:

اضافه کردن دوست به لیست دوستان سایت AY : Yahoo

اضافه کردن دوست به لیست دوستان سایت AM : MSN

اضافه کردن دوست به لیست دوستان سایت AI : ICQ

مثال : AY Sahar

دریافت مشخصات :با ارسال حرف G به شماره 8383 می توانید مشخصاتی را که ثبت نام کرده بودید دریافت کنید.

به روز رسانی مشخصات:برای بروز رسانی کردن اطلاعات شخصی و تغییر آیتمهای ثبت نامی می توانید با ارسال این پیام به شماره 8383 مشخصاتی را که ثبت نام کرده بودید بروز رسانی کنید.

[U [new name][new age][new sex][new location

غیر فعال کردن شخص :با ارسال این پیام به شماره 8383 می توانید دسترسی و دریافت پیامهای مربوط به شخص مورد نظر را مسدود کنید.

[B [Friend’s contact number

مثال:

B 98935360***9

برای خارج کردن نام کسی از حالت مسدود می توان از دستور UB استفاده کرد.

UB 98935360***9

حذف اعضا :با ارسال این پیام به شماره 8383 می توانید دوستان خود را از لیست حذف کنید.

[D [Friend’s contact number

مثال:  D 98935360***9

خروج از محیط چت:با ارسال این پیام به شماره 8383 می توانید از محیط چت سایتهای مختلف خارج شوید.

خروج از محیط چت سایت EY : Yahoo

خروج از محیط چت سایت EM : MSN

خروج از محیط چت سایت EI : ICQ

خروج کلی از محیط چت : EA

راهنما :با ارسال فرمان H – Help به شماره 8383 دو پیام دریافت خواهید کرد که در مورد نحوه دریافت راهنما برای هر قسمت شما را راهنمایی می کند.

»» برای آگاهی بیشتر از خدمات ویترین و ... به سایت شرکت ایرانسل مراجعه نمایید.

آداب و سنن شب زفاف ، باید ها و نباید ها شب زفاف

آداب و سنن شب زفاف ، باید ها و نباید ها شب زفاف

شب زفاف در خاطره تمامی زوجهای جوان یک شب خاطره انگیز است. کلیه کسانی که این شب را تجربه کرده اند، بی شک تا آخر عمر آن را فراموش نخواهند کرد. منظور من در این مقاله شب اول عروسی نیست . چون بسیاری از افراد ، قبل از عروسی ( که در عرف معمول است ) آمیزش جنسی( بطور کامل) را تجربه می کنند. پس منظور این مقاله زمانی است که دختر ازاله بکارت میشود . یعنی زمانی که دختر ، پرده بکارت خود را از دست میدهد . ما در این مقاله شب زفاف را زمانی میگوئیم ، که دختران برای اولین بار تجربه سکس از راه واژن را می آزمایند. همانطور که میدانیم تمامی زخمها ، دردناک هستند بخصوص اگر سطحی باشند . به عنوان مثال اگر دست شما با دیوار زبری (مثل کنیتکس) برخورد کند ، درد به حد زیادی غیر قابل تحمل است . این حالت دقیقا برای دختران مصداق دارد. آنها درد بسیار زیادی را در ضمن پاره شدن پرده بکارت تجربه میکنند. و غیر از آن ، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی در داخل واژن (دخول) خواهند داشت . اول برای روشن شدن قضیه علت درد را مرور میکنیم.

دو نوع درد در هنگام اولین تجربه جنسی قابل درک است :

1- درد به علت پارگی پرده بکارت .

این درد همانطور که در بالا ذکر شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است . که اینگونه زخمها معمولا دردناک تر از سایر زخمها میباشند . برای کنترل یا کاهش درد ، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است . این کار سبب میشود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد . رسیدن به ارگاسم ، آستانه درد را بالا میبرد و باعث میشود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد . به عنوان مثال د رزمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نمیکند یا درد بسیار جزئی خواهد بود .


2- درد به علت دخول

این درد دقیقا درد به علت کشش دیواره واژن میباشد . شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد میکنید ، زور بیشتری بکار میبرید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید . این حالت دقیقا دز واژن هم ایجاد میشود . واژن برای اولین بار میخواهد باز شود . پس درد زیادی را حس میکند . برای کنترل این درد دقیقا مثل بالا باید معاشقه طولانی داشت . تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد . برای این منظور میشود از ژل لوبریکانت استفاده نمود.


در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه باید نکات زیر را توجه نمود :


1- معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ارگاسم

2- استفاده از ژل لوبریکانت

3- بهتر است دختر لبه تخت دراز بکشد . جوری که پاهای وی کاملا روی زمین قرار بگیرد . در این صورت کمترین درد و فشار به دختر وارد میشود.

4- دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد

5- درصورت داشتن درد شدید از ادامه نزدیکی خودداری کنید.


پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است . البته این قضیه به جثه زن و سن دختر دارد. در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود . در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید. تا 3 روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی ، طبیعی است و نباید نگران بود. در صورتی که هر گونه سوال برای شما پیش آمد حتما با ما مکاتبه کنید.

آن سوی زفاف

پاره شدن پرده بکارت ، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز "زنانگی" و پایان "دوشیزگی" شمرد. تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع تازه عروس در این مرحله دچار نوعی " شرم " نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.

در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.

این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است. معروف است که زفاف را نباید با جبر آغاز کرد ، ما می گوییم در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور ، تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند. در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه ، چندان او را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.

از نظر روانشناسی این دردهای روحی منجر به پیدایش هزاران نوع اختلالات فکری ، غم و اندوه مزمن می گردد که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود زیرا اغلب منشا و علت اصلی آن ناشناخته می ماند.

در واقع علت سرد مزاجی بسیاری از زنانی که لذت جنسی نمی برند آن است که در شب زفاف ناگواری دیده و رنج و تب روحی کشیده اند و این تالمات در ضمیر پنهان آنها مانده و اختلالات جسمی و روانی بعدی را با خود آورده است.

بسیاری از امراض دیگر چون پریشان خیالی و بیماریهای عصبی غالبا در اثر همین رویدادهای به ظاهر کوچک شب زفاف ایجاد می شود و گاهی این عوارض روحی به قدری پیچیده و شدید می شود که روان پزشک باید مدتها وقت صرف کند تا پس از جلب اعتماد و اطمینان بیمار ، شاید موفق به کشف ریشه اصلی اختلال گردد. این است که باز تکرار می کنیم در نوازش و مهربانی و رعایت حال تازه عروس به ویژه در شب رفاف به هیچ نباید کوتاهی کرد.  هیچ دختری فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه می خواهد بکند و اگر حجب و حیای عروس یا هر علت ناشناخته دیگر مانع از آن است که به میل تسلیم شود بهتر است یک شب یا حتی شبهای متعدد ، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسمانی خو بگیرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسی شود. عمر انسان آن قدر کوتاه نیست که چنین شتابکاری لازم باشد و به خصوص در این دوره ، صبر و متانت و حوصله به پیروزی و کامروایی خواهد انجامید. در اینجا باید یادآور شویم اگر داماد به دلیل ضعف نفس و سستی در رفتار ، بخواهد به هر نحو عمل را انجام دهد به نتیجه نمی رسد و لازم است اصرار در این باره خیلی ملایم و صبورانه باشد. اصولا زن وقتی هم حاضر و راغب به تسلیم است طبیعتا می خواهد بر او ظفر یابند ولی بین فتح عاشقانه و استیلای وحشیانه تفاوت بسیار است و مرد باید با فراست دریابد که هنگام دخول فرا رسیده است. به طور کلی در هفته های اول ازدواج برای نزدیکی نباید پافشاری کرد جز آن که عروس خود ابراز تمایل کند.شوهر اگر عیبی در بدن زن مشاهده کرد ، هرگز نباید آن را آشکار کند یا اظهار تعجب کند مبادا زن اندوهگین شود و آن را مایه حقارت پندارد.

حساسیت شب زفاف

زفاف که همان ازاله ی بکارت در دختر است برای هر دو از خاصیت خاصی برخوردار است . انجام ناقص و یا وحشیانه ی آن در دختر می تواند آثار سوء جبران ناپذیری را ایجاد کند . داماد باید حالت خاص عروسش را درک کند و بدون آمادگی همسرش با او آمیزش نکند . مرد جوان باید عریزه ی جنسی خویش را کنترل کند و اگر در همسر خویش آمادگی نمی بیند صبر کند تا زمان مناسب فرا رسد و با مساعد شدن شرایط با ملاطفت و آرامی زفاف را انجام دهد . برخی از جوانهای بی تجربه شرایط حساس همسر خویش را در نظر نمی گیرند و در همان شب اول بنیاد زندگی خویش را خراب می کنند .

چون پسر و دختر نادان بوند           گله چران یا که شتر بان بوند

درس زناشویی کجا خوانده اند       کی بره قافله پی برده اند

ببر صفت حمله به آهو کند            غرش و تندی و هیاهو کند

ای پسر آخر دمی آرام باش           ای شتر مست دمی رام باش

تندی داماد و خموشی زن             سرد کند جمله چو صد بادزن

»» این شب برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان آنهاست.

»»  زنها در این شب به شدت نگران و مضطرب هستند

»» خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنند.
»»  پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.

»»  مردها سعی کنند قبل از شب عروسی با خانواده خود جهت کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط به طور جدی صحبت کنند.

»» به همسر خود برای کسب اعتماد به نفس قبل از شب زفاف روحیه بدهید.

»»  هیچ لزومی ندارد که مردها همان شب اول پرده زن را پاره کنند. بهتر است به شب دیگری موکول گردد.
»»
 سعی کنید این شب را با معاشقه و بوسه و لمس بگذرانید و دخول را به شبهای دیگر موکول کنید.
»»
 این شب را در آغوش هم و برهنه تا صبح سپری کنید