سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

غذاهای چربی سوز

یکی از موادی که در آخرین تحقیقات انجام شده از آن به عنوان تندترین راه لاغر شدن یاد می شود فلفل قرمز است. این ادویه را به تمامی غذاهایتان اضافه کنید تا به راحتی و یا کمترین دشواری وزنتان کاهش پیدا کند. غذاهای زیادی هستند که می توانند به شما در لاغری کمک کنند اما برخی از آن ها شاید به نظر شما زیاد به درد لاغری نخورند اما از نظر پزشکی از جمله مهمترین چربی سوزها هستند.

ماهی

یکی از خوشمزه ترین و همچنین مفیدترین موادی که باید در طول هفته از آن مصرف کنید ماهی است. این ماده غذایی دارای میزان زیادی امگا۳ است و از همین رو بدنی که امگا۳ بیشتری داشته باشد انرژی بیشتری نیز دارد همچنین ماهی دارای میزان زیادی پروتئین است و این ماده مغذی خود کمک می کند تا چربی سوزی در بدن شما افزایش داشته باشد و شما احساس سیری کنید از همین رو کمتر غذا خواهید خورد. سعی کنید در هفته حداقل ۲ بار ماهی میل کنید.

آجیل

یکی از موادی که همه از آن به عنوان غذای ممنوعه در دوره رژیم یاد می کنند آجیل است در حالی که این ماده خود می تواند یک چربی سوز بسیار خوب باشد. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده است مشخص شد که منیزیم که در آجیل به وفور دیده می شود می تواند به بهبود خواب و همچنین چربی سوزی بیشتر در بدن شما کمک کند. توجه داشته باشید که بهترین نوع آجیلی که باید مصرف کنید نوع خام و شورنشده آن است.

شیر

از جمله مغذی ترین موادی که همیشه می توانید از آن استفاده کنید شیر های کم چرب است. این ماده دارای میزان زیادی کلسیم دارد و تحقیقات زیادی که در چند سال گذشته انجام شده است نشان می دهد کلسیم و لاغری ارتباط نزدیکی با هم دارند. نوشیدن روزانه ۵ لیوان شیر می تواند به شما در افزایش سرعت کاهش وزن کمک به سزایی داشته باشد.

فلفل

یکی از موادی که در آخرین تحقیقات انجام شده از آن به عنوان تندترین راه لاغر شدن یاد می شود فلفل قرمز است. این ادویه را به تمامی غذاهایتان اضافه کنید تا به راحتی و یا کمترین دشواری وزنتان کاهش پیدا کند. فلفل می تواند متابولیسم بدن شما را افزایش دهد و البته اگر کمی در خوردن غذاها دقت داشته باشید خیلی سریع لاغر خواهید شد.

4 علت اصلی طلاق چیست؟

 4علت اصلی طلاق چیست؟

آمارها حاکی از آن است که در دهه اخیر درصد طلاق بسیار بالا رفته، به طوری که می‌گویند در شهرها از هر 3 ازدواج، یکی به طلاق منجر می‌شود که متاسفانه پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
می‌گویند یکی از شیرین‌ترین بخش‌های زندگی، ازدواج است اما متاسفانه برای بسیاری از جوانان این شیرینی به تلخی طلاق می‌انجامد. متاسفانه یکی از مسائلی که امروزه در جامعه پررنگ‌تر از قبل شده، پدیده طلاق است. آمارها حاکی از آن است که در دهه اخیر درصد طلاق بسیار بالا رفته، به طوری که می‌گویند در شهرها  از هر 3 ازدواج، یکی به طلاق منجر می‌شود که متاسفانه پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. در این مطلب به علت‌های اصلی طلاق در جامعه ایران اشاره می‌کنیم.


اگر طرف شما خیلی با شما فرق دارد احتیاط کنید

   1-  عدم شناخت از یکدیگر قبل از ازدواج


اولین علت اصلی طلاق در جامعه‌ایران، نداشتن شناخت مناسب زوج ها نسبت به یکدیگر پیش از ازدواج است. به بیان دیگر خانواده و خود فرد نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگی‌اش آگاهی ندارد.

اما راه‌حل این مشکل چیست؟ برای شناخت صحیح، زوج‌ها ابتدا باید خود را بشناسند و زمانی که به خودشناسی رسیدند در درجه  بعد به دنبال کسی باشند که با توانایی‌ها و ارزش‌هایشان همخوانی داشته باشد. برای شناختن یکدیگر باید چند ملاک و معیار را مورد بررسی قرار دهند از جمله:

  •    از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شبیه هم باشند، زیرا نگاه و گفت‌وگوی فضای زندگی از این مدخل است
  •    به لحاظ مذهبی در یک راستا باشند و به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند.
  •    تفاوت سنی را در نظر بگیرند. معمولا یک ازدواج معقول آن است که پسر بزرگ‌تر از دختر باشد. برخی این سؤال را مطرح می‌کنندکه اگر سن دختر از پسر بالاتر باشد چه پیش می‌آید؟ در پاسخ باید گفت که اگر طرف مقابل تمام ملاک‌های دیگر طرف مقابل را داشته باشد و تفاوت سنی را هم دختر و هم پسر پذیرفته باشند مشکلی نیست.
  •    توجه به ظاهر: باید هر دو طرف از ظاهر و آراستگی شریک زندگی‌شان خوش‌شان بیاید. اگر چه خیلی از جوانان این مورد را به عنوان اولین و مهم‌ترین نکته در نظر می‌گیرند و بعد سراغ سایر ملاک‌ها و معیارها می‌روند که این نوع شیوه انتخاب، نادرست است.
  •   میزان یکسان انرژی: دختر و پسر باید انرژی‌های یکسان داشته باشند، زیرا این مسئله به آنها کمک می‌کند که همپا و رفیق یکدیگر باشند.
  •    توجه به عادت‌های شخصی: باید به این مسئله توجه داشت که آیا ما به عنوان یک همسر می‌توانیم با عادت‌های شریک آینده زندگی‌مان مانند نوع و نحوه صحبت کردن، لباس پوشیدن، راه رفتن و... کنار بیاییم.
  •    میزان پول خرج کردن: این را باید بدانید که نوع، میزان و نحوه پول خرج کردن  در زندگی مشترک بسیار مهم است و اگر در این زمینه مشکلی باشد، می‌تواند حتی منجر به طلاق شود.
زوج‌های جوان باید بدانند که بعد از ازدواج هیچ تغییری رخ نمی‌دهد بلکه اصرار در تغییر باعث مقاومت طرف مقابل، لج و لجبازی، دعوا و قهر  و درنهایت منجر به طلاق می‌شود، پس اگر نمی‌خواهید با طلاق و تبعات آن روبه رو شوید، این ملاک‌ها را جدی بگیرید.

بارها دیده شده است که دختران و پسران جوان برای انتخاب همسر به دنبال شخصی متفاوت از خود در واقع نقطه مقابل خود به لحاظ شخصیتی می‌گردند. به عنوان مثال ممکن است که دختری اجتماعی با روابط عمومی قوی به دنبال مردی باشد که روابط اجتماعی محدودی داشته باشد، وقتی این زوج کنار هم قرار گیرند مسلما یکدیگر را درک نمی‌کنند و در آینده همین درک نکردن، مسئله ساز خواهد شد. افراد برای انتخاب شریک زندگی‌شان باید تشابه شخصیتی را مدنظر قرار دهند و شریکی را انتخاب کنند که از هر جهت شبیه خودشان باشد.

اولین نشانه های بارداری

اولین نشانه های بارداری

اولین نشانه های بارداری

اولین نشانه های بارداری کدامند؟

گرچه تنها روش قابل اطمینان برای آگاهی از بارداری،روش تست حاملگی است.ولی تعدادی از نشانه های اولیه وجود دارند که نشاندهنده شکل گیری جنین در بدن شماست.

1:احساس پری در پستان ها درست زمانی که اسپرم تخمک را ملاقات میکند،هورمون های بارداری شروع به آزاد شدن میکنند
و اولین تاثیرات قدرتمند این مخلوط ،می تواند در پستان ها احساس شوند.ممکن است در ابتدا در پستان هایتان احساس پری،تورم و خارش کنید.تقریبا شبیه احساسی که هنگام دوران عادت ماهانه دارید.
فقط شدید تر از آن را احساس میکنید.البته ممکن است در برخی از خانمها این احساس برای جند هفته اول نمایان نگردد.

2:لکه ینی:
نزدیک به 5 تا 10 روز پس از لقاح،جنین در حال رشد،برای چسباندن خود به دیواره رحم تلاش می کند،برخی از خانم ها،ممکن است دچار این مسئله شوند که آن را با نام خونریزی جایگزینی می نامند که بسیار کمتر و زودتر از پریود عادی ظاهر می شود و مثل عادت ماهیانه معمول،قرمز رنگ نیست و بیشتر شبیه صورتی کم رنگ بوده و به صورت لکه در لباس زیر شما پدیدار می شود.خونریزی جایگزینی بدون درد است،توجه داشته باشید که اگر با بروز خونریزی جایگزینی به درد یا کمردردی دچار شدید،با پزشک خود مشورت کنید.
3:عملکرد بینی
آیا ناگهان همه چیز رایحه قوی پیدا کرده است؟نه تنها رایحه همه چیز قویتر به مشام می رسد،بلکه اغلب اوقات رایحه ها بدبو احساس می شود.بنظر می رسد که این روش طبیعی بدنتان در مراقبت از شما و فرزندتان در برابر سموم مضر بسیار خطرناک مثل خوراکی های آسیب رسان،مواد شیمیایی موجود در رنگ یا پاک کننده های خانگی است.بدنتان در مراحل اولیه رشد،بسیار ضعیف است و به همین خاطر بدنتان می گوید:این بوی بدی دارد؟از آن دوری کن.
4:نیاز به دفع ادرار
شدیدا به دفع ادرار نیاز داریدو ممکن است شروع حالت تهوع و استفراغ شدید،شما را مجبور به استفاده پیاپی از دستشویی کند.برای اکثر بانوان این دو نشانه بسیار معمول تا دو سه هفته پس از لقاح جنین اتفاق می افتد.افرادی نیز گزارش کرده اند که این مشکل زودتر رخ داده است.
تقریبا 25 درصد از بانوان به حالت تهوع مرتب با بارداری دچار نمی شوند،اما برای 75 درصد از بانوان،این نشانه ای برای بارداری است و بهتر است تست بارداری بدهید.
5:نبود عادت ماهانه
بر خلاف تمامی این نشانه های کوچک،برای اکثر بانوان،اولین و مطمئن ترین نشانه جنین در شکمشان،از دست دادن عادت ماهانه است./نی نی پلاس