سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

همسرم متشکرم


همسرم متشکرم

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

تعارف که نداریم.ما معمولاً چیزهایی راکه همسرمان ازمادریغ کرده است به خوبی به یاد می آوریم اما آیا تا به حال فکرکرده ایم همسرمان چه چیزهایی به ما داده است وما به خاطرش قدردانی نکرده ایم؟شایدبگوییدوظیفه اش بوده شایدبگویید:«زنم است ووظیفه اش است که خانه را مرتب کند.»
«شوهرم است ووظیفه اش است که خرجی خانه بدهد»یا«تولدم بوده ووظیفه اش بوده برایم کادو بخرد.»


حتی اگر همه چیزهایی که شما می گویید درست باشد که البته نیست، باز هم قدرشناسی رابطه شما با همسرتان را بهتر می کند، سلامت روان خودتان را بالا می برد و اصلا نگاه تان به زندگی اجتماعی را عوض می کند. پس می ارزد که تکنیک هایش را یاد بگیرید.



4 فایده تشکر از همسر


«یک تشکرخشک وخالی به چه دردی می خورد».«هر کس بایدوظیفه خودش را انجام دهدو نباید از دیگران توقع قدردانی داشته باشد»،این جمله های نادرست آن قدرفراگیرندکه خیلی از ماباورشان کرده ایم.اماروان شناس هامی گویندقدرشناسی دست کم روی این چهارچیز تاثیر می گذارد:


۱ -رابطه با همسرتان را مثبت می کند:کسانی باشما بیشترارتباط برقرارمی کنندکه بدانندشما علاوه بر این که بدی هایشان را می شمارید، لطف هایشان را هم همیشه به یاد دارید.حالا این آدم چه پدرتان باشد،چه مادرتان،چه همسرتان،چه کارفرمایتان،چه استاددانشگاه تان،چه همکارتان و چه دوست تان، از آدم قدرشناس بیشتر خوشش می آید.به همین خاطراست که روان شناس ها می گویندقدرشناسی روابط ما با دیگران را مثبت می کند،بخصوص وقتی این فرد همسرتان باشد یعنی کسی که می خواهید یک عمر با او زندگی کنید. اصلاً بخش زیادی از رضایت زندگی به همین رابطه مثبت برمی گردد.


۲ -رضایت از زندگی را بالا می برد:آدم های قدرشناس تر آدم های راضی تری هستند.از زندگی خودشان بیشتر لذت می برند و خوبی های همسر را بیشتر می بینند و درک می کنند. این رضایت از زندگی خودش کم چیزی نیست. اصلا یک جورهایی رضایت از زندگی خود خوشبختی است.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

۳ -افسردگی را کم می کند:قدرشناسی افسردگی را کم می کند. می دانیدچرا؟راستش را بخواهیدافسردگی از یک نوع خودخواهی خیلی عمیق اما خیلی پنهان سرچشمه می گیرد.تا وقتی که مادرمقام گیرنده مطلق باشیم وتوقع داشته باشیم همه چیزواز جمله محبت را دو دستی به ما تقدیم کنند، معلوم است که افسرده می شویم.چون که ذاتاً دنیا این جورجایی نیست که مفتی مفتی و بدون تعامل تو را به چیزی برساند.آدم های قدرشناس به این دلیل افسرده نمی شوند که این حس قدردانی با آن حس پنهان خودخواهی مقابله می کند.


۴ -خشم و حسادت را کمرنگ می کند:هم خشم وهم حسادت به گونه ای ازناکامی سرچشمه می گیرد.خشم به این خاطرشکل می گیردکه مابرای رسیدن به هدف مان بامانع روبه رو شده ایم و حسادت هم به این خاطر که مادلمان می خواسته است درجایگاه یک نفر دیگرباشیم اما الان نیستیم.اما حس قدردانی به معنای رضایت حداقل ازجنبه های مثبت وضعیت فعلی است. یعنی دقیقاً بر خلاف حس هایی که به خشم و حسادت دامن می زند.



قدرشناسی را بیاموزیم


برای این که یک نفر، آدم قدرشناسی شود هیچ وقت دیر نیست.قدرشناسی یک مهارت است که می شود همیشه آن را آموخت و تجربه کرد.
شما می توانید چهار راهکار نخست را چهار گام یک روش به حساب بیاورید و چهار راهکار دوم را هم همین طور چهار گام یک روش دیگر.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

روش نخست: مقایسه فهرست دریافت و پرداخت


اجرای این روش کاری ندارد. فقط احتیاج به یک حافظه خوب و یک انصاف خوب‌تر دارد:


گام۱: از همسرم چه چیزی گرفته ام؟فهرست همه کارهای ریز ودرشتی راکه همسرتان برای تان انجام داده است تهیه کنید. باور کنیداگر منصف باشیداین فهرست آن قدرطولانی می شود که خودتان هم خجالت می کشید! یادتان باشد چیزهای ناچیز و کارهای بزرگ را کنار هم ردیف کنید و از هیچ کدام صرف نظر نکنید. کم کم حس قدرشناسی شما را قلقلک می دهد.


گام۲ : به همسرم چه چیزی داده ام؟ خب! حالا موقع این است که خودتان را تحویل بگیرید. ببینید به همسرتان چه چیزهایی داده اید. از کوچک و بزرگ همه کارها را ردیف کنید. امیدوارم از آن آدم ها باشید که فهرست پرداخت و دریافت شان تقریبا به یک اندازه باشد وگرنه یا خیلی قدرناشناس اید یا خیلی قدر نادیده!


گام ۳: چه مشکلاتی برای همسرم به وجود آورده ام. خب! حالا باید ببینید چه زجرهایی به همسرتان داده اید! سخت است نه! حتماً می گویید خب عمدی نبوده، تصادفی بوده است، حقش بوده یاازاین قبیل حرف های صدتا یک غاز.چه طور وقتی درذهنتان بدی های یک نفر را ردیف می کنیدازاین قبیل بذل و بخشش ها نمی کنید؟خرده جنایت هایتان را فهرست کنید!


گام۴: فهرست ها را با هم مقایسه کنید!طول وعرض همین سه فهرست را که باهم مقایسه کنید خودتان دست تان می آید که چه قدر باید به دوز قدرشناسی تان اضافه کنید.بهتر است به محتوای جاهایی که باید بیشتر قدرشناس شوید توجه کنید.

روش دوم: اصلاح باورهای قدرناشناس

این روش کمی پیچیده تر است.شما به غیرازحافظه باید روی باورهای عمیق تان کار کنید. باورهایی که ممکن است از بچگی در شما به وجودآمده باشد وبه این راحتی نشودتغییرشان داد!


گام۱ . باورهای قدرناشناس را ردیف کنید!کافی است قبل ازهر چیزهمه فکرهایی را که موقع قدرناشناسی به کله تان می زند،ردیف کنید،فکرهایی مثل«نه اصلاً لازم نیست»،«وظیفه اش بوده»، «حالا دفعه دیگر» و...


گام ۲ . باورهای قدرناشناس رادسته بندی کنید!با توجه به علت های قدرناشناسی می توانید باورهایتان را به دسته های«باور به نیاز نبودن قدردانی»،«باور به چاپلوسی بودن قدردانی»، «باور به حقارت بودن قدردانی»واز این قبیل دسته ها تقسیم کنید.یادتان باشدمعمولاً باورهای قدرناشناسانه از همین چند دسته اند.


گام ۳ . باورهای قدرشناسانه را جایگزین کنید!حالاهرچه را که تا به حال درذهن تان ساخته اید بی خیال شوید و ببینید اگر باورهایی مثل «قدرت بودن قدرشناسی»، «سالم بودن قدرشناسی» و از این قبیل را جایگزین کنید، نگاه تان به دنیا چه تغییری می کند.


گام ۴ . رفتارتان را با باورتان هماهنگ کنید! اگر باورتان تغییر نکرده است و هنوز قدر ناشناس اید که هیچ اما اگر باورهای تان قدرشناسانه شده اند دست به کار شوید و بروید همین الان از همسرتان تشکر کنید!

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

از تو ممنونم


اگر پس ازخواندن این مطلب هنوزهم یادنگرفته ایدکه چطورازهمسرتان تشکر کنید،مجبوریم به شما یک تقلب برسانیم. شما می توانید همین حالا برای تشکر از همسرتان متن زیر را برای او پیامک کنید، یا اگر به اینترنت دسترسی دارید می توانید این متن را برایش ایمیل کنید، اگر هیچ کدام از این کارها را نمی توانید انجام دهید حداقل متن زیر را با دستخط خودتان بنویسیدوبه در یخچال بچسبانید، مطمئنا همسر شما با دیدن آن خوشحال خواهد شد:



همسر عزیزم!


برای همه وقت هایی که مرا به خنده واداشتی
برای همه وقت هایی که به حر ف هایم گوش کردی
برای همه وقت هایی که به من شهامت و جرأت دادی
برای همه وقت هایی که با من شریک شدی
برای همه وقت هایی که با من به گردش آمدی
برای همه وقت هایی که خواستی در کنارم باشی
برای همه وقت هایی که به من اعتماد کردی
برای همه وقت هایی که مرا تحسین کردی
برای همه وقت هایی که باعث راحتی و آسایش من هستی
برای همه وقت هایی که گفتی "دوستت دارم"
برای همه وقت هایی که در فکر من بودی
برای همه وقت هایی که برایم شادی آوردی
برای همه وقت هایی که به تو احتیاج داشتم و تو با من بودی
برای همه وقت هایی که دلتنگم بودی
برای همه وقت هایی که به من دلداری دادی
برای همه وقت هایی که در چشمانم نگریستی و صدای قلبم را شنیدی
به خاطرهمه این ها از تو ممنونم ...
دوستت دارم

اشتباهات پولی که خانم ها هنگام خرید مرتکب می شوند


فروشندگان در حراج های فصلی معمولا قیمت کالاها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند اما این دلیل نمی شود که شما مجبور باشید خرید کنید. نخست اینکه به خاطر داشته باشید همیشه حراجی هایی در کار خواهند بود و این یک حراجی آخرین فرصت شما برای خرید کردن نیست.

فروشندگان و صاحبان کسب و کارها ترجیح می دهند تا آنجا که امکان دارد به شما جنس بفروشند. به همین خاطر توصیه های آنها همواره به نفع شما نخواهد بود اما شما هم ممکن است هنگام خرید اشتباهاتی را مرتکب شوید که باعث شود مبلغ بیشتری از آنچه لازم بود را خرج کنید. به همین خاطر هنگامی که به خرید می روید سعی کنید از اشتباهات زیر پرهیز کنید.

اجتناب از مقایسه قیمت ها

اگر بدبین بودن را کنار بگذارید ممکن است کالایی را به مراتب گران تر بخرید. به همین خاطر هنگام خرید دست از مقایسه قیمت ها بر ندارید. گاهی با طی مسافت چند خیابان می توانید همان کالا را به مراتب ارزان تر بیابید. همچنین برای برخی از کالاهای دیجیتالی می توانید از جست وجوهای اینترنتی بهره ببرید. اگر از قیمت کالاها در دیگر فروشگاه ها مطلع باشید، آن وقت قدرت چانه زنی شما در مقابل فروشنده نیز افزایش می یابد اما اگر فروشنده احساس کند شما از اطلاعات کافی در مورد بازار کالا بی بهره هستید، تلاش می کند از بی اطلاعی شما بهره ببرد تا شما را به خرید آن کالا ترغیب کند.

فراموش کردن بودجه بندی

همه پولی که در حساب بانکی شما قرار دارد برای خرید کردن نیست. به خصوص اکنون که بیشتر خریدها با عابر بانک انجام می شود خطر اینکه از بودجه تعیین شده برای خرید کردن فراتر بروید بسیار زیاد است. پیش از خرید تعیین کنید که قصد دارید برای مثال چقدر پول برای شلوار بپردازید و به هیچ وجه از میزان تعیین شده فراتر نروید. عادت به خرید کردن بیش از بودجه تعیین شده به مرور زمان باعث خواهد شد تا بدهی ها از راه برسند. اگر نمونه خوبی در مورد افراد بدهکار سراغ ندارید بهتر است نگاهی به کشورهای بحران زده اروپا بیندازید. بدهی همان بلایی را سر شما خواهد آورد که اکنون سر کشور یونان آورده است.

 

 

از خود بی خود شدن در حراجی ها

فروشندگان در حراج های فصلی معمولا قیمت کالاها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند اما این دلیل نمی شود که شما مجبور باشید خرید کنید. نخست اینکه به خاطر داشته باشید همیشه حراجی هایی در کار خواهند بود و این یک حراجی آخرین فرصت شما برای خرید کردن نیست. همچنین حراجی ها نباید باعث شوند نیاز شما به برخی کالاها افزایش یابد. خرید از حراجی ها به شرطی هوشمندانه است که شما واقعا به کالایی نیاز داشته باشید. معمولا می توان افراد بسیاری را مشاهده کرد که هنگام فروش فوق العاده با کیسه هایی مملو از کالاهای خریداری شده پیروزمندانه از فروشگاه بیرون می آیند اما آنها در واقع اصلی ترین بازندگان فروش فوق العاده هستند.

تبیین های اشتباه بعد از خرید

بعد از اینکه ما چیزی را می خریم که نباید می خریدیم، خودمان را قانع می کنیم کارمان درست بوده است. بسیاری از مردم از پذیرش این نکته که ممکن است در خرید اشتباه کنند. سر باز می زنند، به خصوص موقعی که یک خرید بزرگ انجام می دهند. فروشندگان این مسئله را می دانند، بنابراین سعی می کنند نخست با استفاده از چیزهایی شبیه ضمانت کالا، خریدار را تشویق کنند تا اقدام به خرید کند. همین که شما تصمیم به خرید گرفتید، جای فروشنده را خواهید گرفت و خود را متقاعد می کنید تصمیم تان درست است و نیز شروع به بالابردن ارزش آن می کنید زیرا اکنون آن کالا مال خودتان است.

کاری که در این مورد شما می توانید انجام دهید این است که با این نگرش مبارزه کنید. اگر کالا یا خدماتی که دریافت کرده اید خوب نیستند آن را به فروشنده برگردانید.