سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

میوه های مردانه و زنانه را بیشتر بشناسیم


همه ما می‌دانیم که تمام میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و آنها را باید جزء ضروری و ثابت سفره غذایی خود قرار دهیم، اما جالب است بدانید که یکسری میوه‌ها برای خانم‌ها فواید بیشتری دارند تا آقایان و برعکس.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


میوه‌های ویژه برای آقایان

 



 

انجیر: برای سلامت قلب مفید است و تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. پتاسیم موجود در آن فشارخون را کنترل کرده و از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و فشارخون محافظت می‌کند.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

آووکادو: فیتونیتریت‌های متعدد آن نه تنها مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود، بلکه سلول‌های آسیب‌دیده قلبی را نیز ترمیم می‌کند.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

نارگیل: این میوه علائم مربوط به بزرگ شدن پروستات را کاهش می‌دهد. از بروز بیماری تصلب شرائین و بیماری قلبی را در مردان نیز پیشگیری می‌کند.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

مرکبات: به دلیل اینکه بیماری‌های قلبی در آقایان بیشتر است، خوردن میوه‌های دارای رنگ روشن به‌نفع آنها است. محققان ترکیبات آنتی‌اکســـیدانی را در پرتقال و در سایر میوه‌های زرد رنگ یافته‌اند که در مبارزه با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و آرتریت سودمند هستند.
 

 


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

 

انار: به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و نیز الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

هندوانه: لیکوپین دارد که یک ماده قوی ضدسرطان برای مردان است و برای سلامت چشم و پروستات مفید است. مصرف منظم هندوانه و زردآلو مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود.
 

 


میوه‌های ویژه برای بانوان

 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

سیب: برای شادابی پوست به خانم‌ها توصیه می‌شود که روزی یک سیب بخورند. سیب منبع غنی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

زغال اخته: در افزایش کلسترول مفید خون و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها موثر است و به شادابی پوست خانم‌ها کمک می‌کند.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

پرتقال: بهترین منبع ویتامین C و اسیدفولیک است و مصرف آن به خانم‌های باردار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کم‌خونی توصیه می‌شود. پرتقال حاوی ۷۰میلی‌گرم ویتامین C است که این مقدار ۹۰درصد از نیاز روزانه خانم‌ها به این ویتامین را تامین می‌کند.

 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

آلبالو: دارای ملاتونین که یک نوع آنتی‌اکسیدان است. این ماده به حفظ الگوی طبیعی خواب انسان کمک کرده، از ضعف حافظه جلوگیری می‌کند، کاهش‌دهنده التهابات است و از سرطان‌های زنانه و دیابت جلوگیری می‌کند.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

آووکادو: برای خانم‌های باردار مفید است. یک فنجان آووکادو، یک‌چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تامین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه‌دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزندی سالم به دنیا بیاورید.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

خیار: ۹۵درصد خیار از آب تشکیل شده است و خوردن یک فنجان خیار ورقه شده با نوشیدن یک لیوان آب برابری می‌کند.پوست سبز خیار نیز مقادیر قابل توجهی فیبر، پتاسیم و منیزیم دارد و خوردن خیار همراه با پوست، البته در صورتی که به خوبی شسته شده باشد، برای زیبایی و جوان ماندن پوست بانوان توصیه می‌شود. همچنین خیار به درمان حساسیت‌های پوستی و آفتاب‌‌سوختگی کمک می‌کند.
 

 


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

 

توت‌فرنگی: دارای ویتامین C و منگنز است. منگنز رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد، به استحکام استخوان‌ها به‌خصوص خانم‌های در معرض پوکی استخوان کمک می‌کند و به عملکرد بهتر غده تیروئید هم کمک می‌کند. زنانی که هر هفته دو بار میوه‌هایی مانند شاتوت یا توت‌فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می‌دهند دیرتر با مشکل فراموشی و کاهش توانایی‌های ذهنی مواجه می‌شوند.
 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

انار: میوه‌ای خونساز و تصفیه‌کننده خون است زیرا منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن است، بنابراین مصرف آن را برای بیماران مبتلا به کم‌خونی به خصوص خانم‌ها توصیه می‌کنیم.

خودآزمایی سینه ها، ویژه خانم ها

اگر سرطان پستان در مراحل اولیه کشف شود، بیشتر افراد مبتلا به آن با موفقیت می توانند درمان شوند به این دلیل است که خودآزمایی پستان، ماموگرافی و چک آپ های انجام شده توسط پزشکان حیاتی هستند. با انجام ماهیانه خود آزمایی پستان، شما یاد می گیرید که چگونه پستانتان را لمس کنید و دانستن حس لمس طبیعی پستان ها به شما در تعیین هر گونه تغییری در بافت پستان که ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی باشد کمک می کند.

تمامی خانم ها بایستی که این معاینه را ماهیانه انجام دهند شامل خانم های حامله، شیرده و یائسه و نیز کسانی که پروتز پستان دارند.

چگونه خود آزمایی پستان انجام دهم؟

بهترین زمان برای انجام این معاینه در عرض چند روز اول پس از اتمام پریود ماهیانه شماست زیرا پستانهای شما در این زمان کمتر متورم و حساس هستند. اگر شما پریود نمی شوید، سعی کنید که روز خاصی از هر ماه برای مثال روز اول هر ماه را برای انجام آن در نظر بگیرید.

علائم و نشانه های مشکلات پستانی چیست؟

توده – تورم – التهاب و قرمزی پوست پستان – درد – پوسته ریزی نوک سینه – فرو رفتگی نوک پستان به تو – ترشح از سینه ها

اگر هر توده ای لمس کردید، فورا جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

مراحل خود آزمایی پستان

۱ – نگاه کردن: همیشه باید این معاینه را در محیط پر نور انجام داد. لباس های خود را کاملا در آورده و جلوی آینه بایستید. در مرحله اول دستتان بایستی که صاف در کنار بدنتان قرار گیرد. پس از مشاهده هر دو سینه در این حالت از لحاظ وجود هر گونه برآمدگی و یا قرمزی پوست و یا فرو رفتگی نوک پستان، در مرحله بعد دستهایتان را سفت به باسنتان فشار داده و مجددا مشاهده کنید.

در مرحله بعدی دست هایتان را با هم بالای سر برده و باز مشاهده کنید.

۲ – لمس کردن: روی پشت خود دراز کشیده و یک بالش زیر شانه چپ خود قرار دهید و سپس سینه را با وجود دست چپ در هر دو حالت زیر و بالای سر معاینه کنید. شما همچنین می توانید لمس را در حالت ایستاده و زیر دوش حمام انجام دهید چون در حالتی که نسج پستان با آب و صابون لیز شده است، معاینه آن راحت تر انجام می شود. سپس همین کار را با دست راست انجام دهید.

اهمیت این نکته ضروری است که لمس فقط با نوک ۳ انگشت میانی که به هم چسبیده اند انجام شود.

مرحله لمس پستان می تواند با یکی از ۳ روش حلقوی، خطی و مثلثی شکل انجام شود هر کدام از آن ها را که انتخاب می کنید، لمس ناحیه فوقانی قفسه سینه اززیر استخوان ترقوه و نیز لمس زیر بغل را فراموش نکنید.

در انتهای معاینه نوک سینه ها را به آرامی فشار داده و از لحاظ وجود هر گونه ترشح بررسی کنید.

اگر متوجه هر گونه تغییری در لمس این نواحی شدید، حتما به پزشکتان مراجعه کنید. 

دکتر مریم لطفی زاد - متخصص بیماری های زنان

کاندوم های زنانه

کاندوم های زنانه

کاندوم های زنانه

کاندوم های زنانه به غیر از بارداری، از انتقال بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز نیز جلوگیری میکند.کاندوم های زنانه تنهاروشی است که خانمها می توانند با استفاده از آنها از انتقال بیماریهای عفونی جلوگیری نمایند.

کاندوم های زنانه بصورت لوله ای پلاستیکی،نازک و قابل انعطاف ساخته شده اند که خانمها می توانند آنها را در داخل مهبل خود قرار دهند . یک حلقه نرم در انتهای بسته لوله به روی دهانه رحم قرار می گیرد تا در هنگام مقاربت ، کاندوم را در داخل مهبل نگهدارد . حلقه دیگری در انتهای باز لوله قرار دارد و تا حدودی بر روی لبهای مهبل را می پوشاند و بدین طریق از ورود مایعات بدن (منی) مرد به داخل مهبل جلوگیری می شود . کاندومهای زنانه ۷۹ تا ۹۵ درصد درجلوگیری از بارداری موثر می باشند.

نحوه استفاده از کاندومهای زنانه

کاندوم های زنانه را می توان تا هشت ساعت قبل از مقاربت در داخل مهبل نصب نمود.در ابتدا ممکن است استفاده از این کاندوم ها برای خانمها ناراحت کننده باشد اما استفاده از این کاندوم ها آسان بوده و کم کم به آن عادت خواهند نمود.

خانمها می توانند این کاندوم ها را به روشهای مختلفی در داخل مهبل خود قرار دهند. شما می توانید در حالیکه ایستاده اید ویک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید ، یا در حالیکه نشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده نیز این کاندومها را در داخل مهبلتان قرار دهید .

استفاده از موادنرم کننده می تواند به نصب آسان کاندوم در داخل مهبل کمک نماید و همچنین از بروز صدای آلت تناسلی در هنگام تماس با کاندوم درحین مقاربت جلوگیری نماید.

استفاده از مواد اسپرم کش قبل یا بعد از قراردادن کاندوم در داخل مهبل می تواند خطربروز حاملگی را کاهش دهد.

کاندوم های زنانه

نکاتی دراستفاده از کاندوم

-از کاندوم زنانه و کاندوم مردانه نباید بطور همزمان استفاده نمود.

-بعد از تمام شدن مقاربت،کاندوم را به دور بیندازید و هیچگاه دو بار از یک کاندوم استفاده نکنید.

-برای قرار دادن کاندوم در داخل مهبل،حلقه ای که در انتهای بسته کاندوم قرار دارد را فشار دهید.با استفاده از یک دست، لبهای خارجی مهبل را باز نمایید و کاندوم را به داخل مهبل فرو نمایید .

-حلقه داخلی کاندوم باید بر روی دهانه رحم قرار گیرد . بعد از نصب کاندوم در داخل مهبل ، مطمئن شوید که کاندوم در داخل مهبل پیچ نخورده است .

-حدود دو سانتیمتر از انتهای باز کاندوم ، درخارج مهبل ( دربیرون از بدن) قرار میگیرد.

-حلقه بیرونی کاندوم را باید در هنگام مقاربت، درجای خود نگهداشت، اما این کار ممکن است باعث افزایش تحریک زنانه شود. بعداز تمام شدن مقاربت، حلقه بیرونی کاندوم را فشار داده و آن را بپیچانید تا تمام مایعاتی (منی) که در داخل آن قرار دارد تبه بیرون نریزد. سپس به آرامی کاندوم را از داخل مهبل بیرون بکشید و آن را به دور بیندازید.

مزایای کاندومهای زنانه عبارتند از:

*کاندوم زنانه از انتقال بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری می کند.

*کاندوم زنانه از آسیب رسیدن به مهبل در هنگام مقاربت جلوگیری می کند.

*استفاده از کاندوم زنانه باعث کاهش تحریک آلت تناسلی مرد نمی شود.

* می توان آن را بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه نمود.

* از آنجایی که این کاندومها فاقد لاتکس می باشند، می توان برای افرادی که به لاتکس حساسیت یا آلرژی دارند استفاده نمود.

* می توان آن را با موادچرب کننده ، نرم و لغزنده ساخت.

*استفاده از  کاندوم زنانه در ایجاد حاملگی های بعدی مشکل ایجاد نمی کند.

معایب استفاده از کاندومهای زنانه

* وجود آن در هنگام مقاربت محسوس می باشد.

* گاهی اوقات قرار دادن کاندوم در داخل مهبل مشکل می باشد.

*کاندوم های زنانه ممکن است در هنگام مقاربت پاره شده و نشت کند.

* قیمت کاندوم زنانه از کاندومهای مردانه گران تر است.