سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

پنـج دلیـل خـوب برای مصـرف تـخم مـرغ

بر خلاف گذشته که تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی نامناسب تلقی می‌شد امروزه متخصصان معتقدند که این "بیضی خوشمزه" ارزش غذایی زیادی دارد و بطور کلی تخم مرغ برای سلامتی بدن بسیار مفید است. در مطلب پیش رو پنج دلیل خوب برای مصرف تخم مرغ را حضور شما دوستان ارائه می‌دهیم و تصمیم را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم که از این ماده‌ی غذایی مفید استفاده کنید یا نه. ولی در عین حال توصیه می کنیم تخم مرغ را به صورت کامل مصرف کنید زیرا 90 درصد کلسیم و آهن آن در زرده‌ی آن و نصف پروتئین‌های آن در سفیده می‌باشد.

اگر علاقه‌ی چندانی به تخم مرغ ندارید و این ماده‌ی غذایی را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کرده‌اید این 5 دلیل تلنگری خواهد بود تا نظرتان راجع به آن عوض شود. پس لطفا با ما همراه باشید ...

1. تخم مرغ سرشار از ویتامین است

همین تخم مرغ کوچک حاوی ویتامین‌های ضروری متفاوتی است که برای سلامت بدن لازم هستند از قبیل:
ویتامین B2 که باعث می‌شود بدن مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند.
ویتامین B12 که برای تولید گلبول‌های قرمز ضروری است.
ویتامین A یا همان رتینول که قوه‌ی بینایی را تقویت می‌کند.
ویتامین E که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب می‌زند که دلیل اصلی ابتلا به سرطان است. باید بدانید که ویتامین A و B2 همچنین برای رشد مفیدند. حتماً به کودکانتان تخم مرغ بدهید. مصرف تخم مرغ برای رشد آن‌ها بسیار مفید است.

2. تخم مرغ همیار لاغری است

حتماً تعجب کردید؟ تخم مرغ را چه به لاغری؟ بدون شک پیش از این بارها شنیده‌اید که تخم مرغ باعث چاقی می‌شود یا برای سلامتی مضر است. اما باید بدانید که نتایج پژوهشی که در Rochester Center for Obesity Research انجام شده نشان می‌دهد مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می‌شود که 400 کالری کمتری دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه 1.3 کیلو گرم وزن کم می‌کنید.
احتمالاً دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می‌کند و بعد از خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد. درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می‌دهد.

3. تخم مرغ سرشار از مواد معدنی ضروری است

تخم مرغ سرشار از آهن، روی و فسفر است که بدن به آن‌ها نیاز فراوانی دارد. خانم‌ها بعد از عادت ماهیانه این مواد معدنی را از دست می‌دهند و باید آن را جبران کنند در غیر اینصورت کمبود این مواد باعث ایجاد احساس خستگی در آن‌ها شده و زود رنج و پرخاشگر می‌شوند. محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کرده اند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می‌دهد. روی یا همان زینک یکی از عناصر ضروری است که سلامت سیستم ایمنی بدن را تضمین می‌کند و باعث می‌شود بدن مواد غذایی مصرفی را به انرژی تبدیل کند. فسفر یک نقش کلیدی در تأمین سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ایفا می‌کند. علاوه بر این تخم مرغ حاوی ید نیز هست که برای هورمون‌های تیروئید حیاتی محسوب می‌شود و سلنیوم موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که در مقابله با سرطان موثر عمل می‌کند.

4. تخم مرغ کالری کم و پروتئین خوبی دارد

یک عدد تخم مرغ متوسط 70 تا 85 کالری و 6.5 گرم پروتئین دارد. سه عدد تخم مرغ (210 تا 225 کالری) حاوی 19.5 گرم پروتئین است. زنان به طور متوسط روزانه به 50 گرم پروتئین نیاز دارند. یعنی اینکه 3 عدد تخم مرغ نیمی از نیازهای روزانه‌ی آن‌ها را تأمین می‌کند. البته توجه داشته باشید که نیاز به پروتئین در افراد مختلف با توجه به وزن و میزان فعالیت‌های روزانه‌ی آن‌ها متفاوت است و لازم نیست همه نیازهای یک فرد به پروتئین فقط با یک ماده غذایی تامین شود. توصیه می‌کنیم برای شناخت میزان نیازتان با پزشک مشورت کنید. یک بشقاب املت با 3 عدد تخم مرغ به همراه نان کافی است تا چندین ساعت احساس سیری کرده و نیازی به خوردن غذا احساس نکنید.

5. تخم مرغ با سرطان سینه مقابله می‌کند

نتایج پژوهشی که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد انگلیس انجام شد نشان می‌دهد نوجوانانی که روزانه 3 عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند در سنین بزرگسالی کم‌تر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. در سال 2005 پژوهش‌های دیگری انجام شد و محققان ثابت کردند زنانی که در هفته 6 عدد تخم مرغ می‌خورند 44 درصد کمتر از زنانی که در هفته 2 عدد یا کمتر تخم مرغ می‌خورند به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.
در آوریل سال 2008، محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کردند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می‌دهد. مصرف دو عدد تخم مرغ برای صبحانه نصف نیاز روزانه‌ی بدن را به این ماده تأمین می‌کند.


و اما یک خاصیت درمانی معجزه آسا از تخم مرغ


روایت زیر را که مرور خواهید کرد یکی از دوستان در گروه اونو تهیه کردند و فرستادند که به نوعی آموزش استفاده از تخم مرغ برای درمان سوختگی هست. لطفا این نوشته رو از دست ندید :



در افغانستان سوختم و دو ماه جهنمی رو در تهران گذروندم. روزهایی که از زور درد و ناراحتی مرگ خودم رو آرزو می کردم. پس این مطلب رو با کمال میل ترجمه می کنم و از تو، دوست من، که اونقدر ارزش داشتی که وقتم رو برای آگاه کردن تو صرف کردم، استدعا دارم از ارسال این ایمیل به دوستان خودت خودداری نکنی. تنبلی بخرج نده و حتما برای بقیه بفرست. شاید ندونی که درد سوختن یعنی چی و امیدوارم هرگز ندونی ...

درمان معجزه آمیز سوختگی

مرد جوانی مزرعه اش رو با سم آفت کش سمپاشی می کرد و می خواست بدونه که چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد. بخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود 10 تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید "تخم مرغ بیارید". او تخم مرغها رو شکست و سفیده رو از زرده جدا کرد". وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن "کی این کارو کرده؟" همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. "شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین". در انتهای تابستان مرد جوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود.



در ذهن داشته باشین که این روش درمان شامل آموزشهای مامورین آتشنشانی هم هست. کمک های اولیه شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگن لایه های زیرین پوسته. بعد سفیده تخم مرغ رو روی اون نقطه پخش کنید.


زنی که قسمت زیادی از دستش رو با آب جوش سوزانده بود، با وجود درد زیاد، آب سرد روی دستش ریخت (که خیلی هم دردناکه. من کشیدم می دونم) دوتا تخم مرغ رو شکست و زرده رو از سفیده جدا کرد، کمی اونها رو هم زد، و دستش رو در سفیده فرو برد. سفیده روی دستش خشکید و لایه ای روی دستش کشیده شد. بعداً یاد گرفت که سفیده تخم مرغ یک کولاژن طبیعیه و در تمام بعد از ظهر هر یک ساعت لایه دیگری بر لایه های فبلی افزود. در بعد از ظهر دیگه دردی احساس نمی کرد و روز بعد بسختی میشد اثری از سوختگی دید. 10 روز بعد، هیچ اثری باقی نمونده و پوست رنگ طبیعی شو بدست آورده بود. نواحی سوخته شده به لطف کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامینه کاملاً ترمیم شده بود.


مشغله ذهنی مردان راجع به اندازه آلت تناسلی

مشغله ذهنی مردان راجع به اندازه آلت تناسلی

مشغله ذهنی مردان راجع به اندازه آلت تناسلی

 

خیلی از آقایان از مشکل کوچی آلت تناسلی رنج میبرد و حتی شاید دنبال درمان هم بوده باشند.

 

بررسیهای مختلفی در جمعیت های مختلف مردان دنیا انجام شده اند که در آن اندازۀ آلت تناسلی اندازه گیری شده است. در این بررسیها طول متوسط آلت تناسلی در حالت شل 8 سانتیمتر و در حالت نعوظ 12 سانتیمتر بوده است. اعداد ذکر شده متوسط آن در جمعیتهای مردان مختلف می باشند که مورد بررسی علمی قرار گرفته اند.

 

 

از نظر علمی ما موقعی می گوئیم که اندازۀ آلت تناسلی کوچک است که 5/2-2 انحراف معیار کمتر از میزان طبیعی باشد. بسیاری از مردان اندازۀ آلت تناسلی خود را با اطلاعات ناقصی که از محیط پیرامون بدست می آورند می سنجند. باور یک مرد، چه درست و چه نادرست در مورد اندازۀ آلت تناسلی خود، سبب آسیب دیدن روانی وی و روابط زناشوئی با همسرش خواهد شد.

 

 

در یک مطالعه 94 درصد مردانیکه از کوچکی اندازۀ آلت تناسلی خود شاکی بودند، تخمین نادرستی از اندازۀ آلت تناسلی خود داشتند. این علاوه از باورهای نادرست در مورد نقش اندازۀ آلت تناسلی در روابط زناشوئی است. فرایند یک رابطۀ زناشوئی توسط یک چرخۀ جنسی مشخص می شود که در مردان شامل 5 مرحله می باشد.

 

 

این مراحل به ترتیب عبارتند از:

 

 

مرحلۀ برانگیختگی، مرحلۀ کفه یا همان تداوم تحریک جنسی، مرحلۀ ارضاء، مرحلۀ فروکش و بالاخره مرحلۀ تحریک ناپذیری.

 

 

در مرحلۀ تحریک ناپذیری، یک مرد نمی تواند دوباره یک چرخۀ جدید فعالیت جنسی را از صفر شروع نماید. این مرحله ممکن است در افراد مختلف از چند دقیقه تا چند ساعت و حتی چند روز متفاوت باشد. مدت این زمان رابطۀ مستقیم با سن فرد دارد، و هر قدر سن فرد بالا می رود، این مدت زمان نیز طولانی تر می شود. هدف از توضیح این چرخۀ جنسی، بیان تفاوت ما بین زن و مرد می باشد.

 

 

چرخۀ جنسی در خانمها فقط شامل 4 مرحلۀ اول می باشد و خانمها فاقد مرحلۀ تحریک ناپذیری هستند.

 

این بدین معنی است که در شرایط مناسب خانمها در فرایند رابطۀ زناشوئی می توانند ارگاسم یا ارضاء جنسی مکرر را تجربه کنند بدون اینکه نیازی به مقاربت جنسی داشته باشند، بنابراین عده ای از مردان که دلیل عدم ارضاء همسر خود را کوچکی اندازۀ آلت تناسلی خود می دانند، از نظر علمی صحیح نمی باشد و قابل توجیه نیست، و از طرف دیگر اندازۀ آلت تناسلی نقشی در فرایند مقاربت مرد ندارد و یک مرد با هر اندازه آلت تناسلی، به ارضاء جنسی دست پیدا خواهد کرد. با بیان مطالب فوق می توان به میزان اهمیت اندازۀ آلت تناسلی در روابط زناشوئی پی برد.

 

 

امروزه شبکه های ماهواره ای بسته به نیاز مخاطبین خود در یک منطقۀ بخصوص، تبلیغات وسیع و همه جانبه دارند. همانطور که مستحضر هستید تبلیغات شبکه های فارسی زبان بیشتر بر حول محور محصولات و کالاهای جنسی، ترک اعتیاد، کاهش وزن، افزایش قد و چند موضوع دیگر می چرخد.

 

 

 

یکی از شگردهای مهم این رسانۀ نوین رواج فرهنگ بیماریزائی است. بیماری زائی یعنی تولید و ایجاد یک بیماری توسط یک عده افراد خبره که وجود خارجی ندارد. یعنی آنقدر موضوعی را تکرار می کنند که فرد احساس می کند که بیمار است و باید سراغ درمان خود برود. یکی از این موارد هم اندازۀ آلت تناسلی در مردان می باشد.

 

 

 

یک مثال بارز تبلیغ کرمی است که مبلغین آن مدعی هستند که سبب افزایش اندازۀ آلت تناسلی در آقایان می شود. اینها برای اینکه محصول خود را به فروش برسانند در ابتدا اقدام به بیان مطالبی کاملا کذب می کنند که به هیچ وجه مبنای علمی ندارد.

 

 

 

این نوشته را بنده از تبلیغات آنها خدمت شما ذکر می کنم: “طبق آمارهای کسب شده تقریبا 70 درصد از افراد در سراسر دنیا از کوچک بودن دستگاه تناسلی خود رنج برده و احساس حقارت می کنند (جهت اطلاع بایستی خاطر نشان سازم که هر بیماری تعریف علمی خاص خودش را دارد، و صرف ادعای یک فرد دلیل بیماری وی نیست؛

 

مسئلۀ بعد این است که یک فرد خارج از فرایندهای فیزیولوژیک طبیعی نمی تواند انتظار خاصی از خودش داشته باشد، و مسئلۀ سوم میزان شیوع کوچک بودن دستگاه تناسلی در جوامع مختلف است، میزان شیوع مرضی این بیماری در جوامع مختلف یک در هزار است نه 70 درصد).

 

 

 

آنها در ادامۀ تبلیغشان می نویسند: “کوچک بودن آلت تناسلی یک مرد اثرات بسیار بدی را در زندگی و فکر او دارد و حاصلش : افسردگی ، عدم اعتماد به نفس ، خجالتی شدن ، سرخورده شدن از روابط جنسی و نارضایتی شریک جنسی او و…. خواهد بود”. در صورتیکه به هیچ وجه اینگونه نیست.

 

 

 

آنها با تبلیغات گسترده به مردان القاء می کنند که دارای مشکل هستند، و درمان مشکل نیز در نزد خود آنها است. مگر افرادیکه دارای قد 175 سانتیمتر می باشند و اگر قد آنها به 190 سانتیمتر نرسد باید دچار عدم اعتماد به نفس ، خجالتی، و سرخورده شوند، با یک مختصر آگاهی و دادن اطلاعات به افرادیکه فکر می کنند دارای مشکل هستند، تقریبا اکثر قریب به اتفاق متقاعد می شوند که دارای مشکل نمی باشند.

 

 

 

البته باید متذکر شد که متاسفانه تعداد افرادیکه در دام فریبکاریهای تبلیغاتی می افتند نیز کم نمی باشد. کدام عقل سالم قبول می کند که با پوشیدن یک دمپائی به مدت 45 روز 8 سانتیمتر قدش بلندتر خواهد شد. ولی باز متاسفانه کم نیستند افرادیکه نسبت به خرید و استفاده از این دمپائیها اقدام می نمایند. همین در مورد دستگاهها و داروهائیکه اندازۀ آلت تناسلی را زیاد می کنند نیز صدق می کند.

 

 

امروزه علم پزشکی از جمله در کشور عزیزمان ایران پیشرفت زیادی کرده و بسیاری از بیماریها قابل درمان هستند. این درمانها برای افرادیکه دارای کوچکی اندازۀ آلت تناسلی “مرضی” باز هم تاکید می کنم “مرضی” هستند در دسترس می باشند.

 

 

 

تشخیص “مرضی” بودن کوچکی آلت تناسلی با پزشک می باشد و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نیست. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد، ولی آن دلیل وجود بیماری نمی باشد.

 

 

 

یک مرد با قد 170 سانتیمتر که از نظر علم پزشکی طبیعی است، ممکن است بخواهد قدش 190 سانتیمتر شود، ولی وی انتظارات نابجائی است که از خودش دارد، و در علم پزشکی هیچ اقدامی برای ادعای وی متصور نمی باشد.

 

 

کلاً در مواردیکه فرد دارای کوچکی “مرضی” آلت تناسلی است دو اقدام درمانی می توان انجام داد.

 

 

اولین آن دارو درمانی است که بیشتر قبل از 14 سالگی مؤثر است.

 

اگر کوچک بودن اندازۀ آلت تناسلی قبل از کامل شدن سن بلوغ تشخیص داده شود، کمک زیادی می توان به بیمار کرد. این را همینجا متذکر شوم که اکثر پسربچه هائی که دارای آلت تناسلی رشد نکرده هستند در آینده از نظر باروری یا همان بچه دار شدن نیز ممکن است مشکل پیدا بکنند. بنابراین تشخیص به موقع و زودرس خیلی کمک کننده خواهد بود.

 

 

 

جهت راهنمائی والدین عزیز، هر پسر بچۀ بالای یک سال که طول دستگاه تناسلی وی در حالت کشیده کمتر از 1/9 سانتی متر می باشد، باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه از آن با استفاده از داده های زیر می توان بطور واقعی در مورد اندازۀ آلت تناسلی قضاوت کرد که در آن طول متوسط طبیعی آلت تناسلی کشیده شده با دست بر حسب سانتیمتر در سنین مختلف نشان داده می شود.

 

 

 

نوزاد 30 هفته : 1.5 سانتی متر***** کودک 2 ساله : 2.6 ***** کودک 7 ساله : 3.9
نوزاد 34 هفته : 2.5 سانتی متر***** کودک 3 ساله : 2.9 ***** کودک 8 ساله : 3.7
نوزاد 34 هفته  : 2.5 سانتی متر***** کودک 4 ساله : 3.3 ***** کودک 9 ساله : 3.8
کودک 6 ماهه : 1.9 سانتی متر***** کودک 5 ساله : 3.5 ***** کودک 10ساله : 3.8
کودک 1 ساله : 2.3 سانتی متر***** کودک 6 ساله : 3.8 ***** بالغین ………. : 9.3
.

 

و اما تکنیکهای جراحی نیز برای افزایش حجم و اندازۀ آلت تناسلی در حالت “مرضی” وجود دارند. یک از مواردیکه بطور شایع در کلینیک با آن مواجه هستیم، در افراد چاق و بویژه کودکان، آلت تناسلی در زیر چربی ناحیۀ عانه مخفی می شود، که اصطلاحاً به آن “آلت تناسلی دفن شده یا مخفی شده” می گویند و این با آلت تناسلی کوچک فرق می کند.

 

 

 

در بسیاری از موارد با بزرگ شدن کودک و کاهش وزن وی، این مشکل برطرف می شود، ولی گاهاً خود فرد چاق نیست ولی بعلت حجم زیاد چربی ناحیۀ عانه 3-2 سانتیمتر از آلت تناسلی در چربی فوق مدفون می شود، در همچون مواردی می توان با یک عمل جراحی مشکل را به مقدار زیادی حل کرد.

 

 

 

تکنیک دوم برای افزایش طول آلت تناسلی در مردانی است که مبتلا به کوچکی مرضی اندازۀ آلت تناسلی هستند.

 

باید متذکر شوم که این تکنیک در بهترین شرایط 5-3 سانتیمتر به طول آلت تناسلی اضافه می کند. در حالت طبیعی حدود 5-3 سانتیمتر از آلت تناسلی مرد داخل شکم وی قرار دارد .

 

 

 

در این روش ابتدا یک برش به شکل Z در بالای آلت تناسلی بر روی شکم داده می شود. بافت چربی ناحیۀ عانه خالی می شود و به قاعدۀ آلت تناسلی در داخل شکم دسترسی پیدا می شود. آلت تناسلی توسط دو رباط به استخوان عانه می چسبد. با بریدن این دو رباط، آلت تناسلی آزاد می شود.

 

 

به محل بریده شدن رباطها یک تکه سیلیکون گذاشته می شود که بعداً چسبندگی ایجاد نشود. به این ترتیب 5-3 سانتیمتر به طول آلت تناسلی اضافه می شود.

 

 

 

تکنیک سوم افزایش دادن حجم به آلت تناسلی در موارد لزوم است. مثلاً بندرت ممکن است اندازه و قطر آلت تناسلی یک مرد در حالت کشیده حدوداً به اندازۀ یک خرما باشد. اینگونه افراد هستند که از نظر پزشکی بیمار محسوب شده و نیاز به اقدام اصلاحی دارند. در این افراد علاوه از اینکه طول آلت تناسلی باید زیاد شود باید به آن حجم نیز داده شود.

 

 

 

برای افزایش حجم آلت تناسلی تکنیکهای مختلفی وجود دارد. در یکی از این تکنیکها یک فلاپ (آویخته، یک تکه ای از پوست که توسط پایه اش هنوز به بدن متصل است) بیضی شکل از پوست تهیه کرده و آنرا در زیر پوست آلت تناسلی به دور آن می پیچیم.

 

 

 

در تکنیک دوم با سوزنهای مخصوصی درزیر پوست آلت تناسلی مواد حجم دهنده تزریق می شود. برای اینکار مواد گوناگون مثل سیلیکون بکار می رود . بیاد داشته باشیم که اعمال جراحی فوق بدون عارضه نمی باشند، و انجام آنها در افرادیکه نیازی ندارند غیر اخلاقی است و ممکن است داشته های قبل از عمل فرد را نیز به مخاطره بیندازد.

 

 

منبع:

دکتر محمدرضا صفری نژاد، جراح بیماریهای کلیه و مجاری ادراری

آموزش صحیح برای به ارضا رساندن زن


ebraazealaghe-irjavan.ir-00

 

ارگاسم یا ارضاء شدن زنان

معنای سربسته در مورد مسائل جنسی خانم ها ارگاسم و ارضا شدن آنان است یک واکنش جنسی طبیعی و لذت بخش که تجربه نکردن آن در حین عمل جنسی می تواند باعث بروز مشکلات فراوانی در زندگی زناشویی گردد. یکی از دلایلی که از ارضاء شدن به عنوان معمای سربسته یاد می شود پیچیده بودن ارگاسم زنان در قیاس با آقایان است، عوامل زیادی بر فرایند ارضا شدن زنان موثر است.

 

مسولیت مردان در فرآیند رابطه جنسی و تامین نیاز جنسی خانم ها بیش از خانم ها در مقابل آقایان می باشد، به عبارتی برای تحریک کردن و به ارگاسم رساندن زنان کارهای مقدماتی و اساسی لازم است که در مورد آقایان چنین نخواهد بود.

 

نشانه های فیزیکی اختصاصی در ارگاسم یا ارضا شدن زنان را می‌توان این‌ گونه برشمرد:

تغییر سریع رنگ لب‌‌های فرج (لبیا)، انقباض واژن، رحم و اسفنکتر مقعد، رفع احتقان آرئول، افزایش شدت نبض واژن و افزایش سطح پرولاکتین که این علایم نشان دهنده ارضاء شدن زنان است.

 

چه عاملی سبب ارضاء شدن زنان می‌شود؟

ارگاسم زنان می‌ تواند طی تحریک جنسی مکان‌ های متنوعی در نواحی جنسی یا غیرجنسی ایجاد شود. کلیتوریس و دیواره قدامی واژن شایع‌ ترین مکان‌ های تحریک هستند. تحریک غدد دور مجرای ادرار، سینه، نوک سینه، رویا پردازی یا هیپنوز نیز منجر به بروز ارضاء شدن زنان می‌شود.

اختلال در مرحله اوج لذت جنسی و ارضاء شدن زنان:

شامل فقدان ارگاسم متعاقب تحریک جنسی یا تاخیر تکرار شونده در رسیدن به ارگاسم است که به ایجاد دسترس یا مشکلات زناشویی منجر می‌شود. اختلال در مرحله اوج لذت جنسی ممکن است به علت عوامل طبی مثل مصرف داروهای ضد فشارخون مثل متیل دوپا، برخی داروهای ضد اضطراب و خواب‌ آور، داروهای ضدافسردگی مثل فلوکسیتین و آرام‌بخش‌ها، بیماری‌هایی مثل دیابت، کمبود هورمون استروژن و بیماری‌هایی مثل ام‌اس ایجاد شود.

 

البته برداشتن رحم تاثیر چندانی در کاهش ارگاسم و ارضا شدن زنان ندارد. اکثر زوج‌ ها به طور همزمان به ارگاسم نمی‌ رسند اما تحریک جنسی مستقیم و شدید زنان قبل از نزدیکی، احتمال ارگاسم همزمان را بیشتر می‌کند.
عوامل روانی مرتبط با ارضاء شدن زنان

سن، تحصیلات، کلاس اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی عوامل روانی اجتماعی هستند که روی توانایی ارضا شدن زنان تاثیر دارند. شایع‌ترین علت روانی برای اختلال ارگاسم پایش وسواس‌ گونه خویشتن در مرحله تحریک است که غالبا با اضطراب و افکار گیج‌ کننده و منفی و خودشکن همراه است.

 

این زنان به حدی در مورد رابطه جنسی خود نگران شکست هستند که قادر به کسب آرامش به منظور بروز بازتاب عصبی طبیعی برای ایجاد ارگاسم نیستند و ناخودآگاه خودشان باعث مهار این عملکرد طبیعی می‌شوند.

 

این نوع اضطراب، اضطراب نمایشی نامیده می‌شود. عوامل فردی مانند احساس ضعف عمومی و کمبود احساس سلامت جسمی، تجارب منفی جنسی قبلی و استرس‌ های زندگی، بیکاری و خصومت‌ های روزانه، احساس منفی نسبت به همسر، کیفیت بد ارتباط زن و شوهر، فقدان صمیمیت و تفاهم جنسی باعث کاهش ارتباط جنسی و اختلال عملکرد تمام مراحل جنسی و همچنین اختلال در ارضاء شدن زنان می‌شود.

 

اختلالات مربوط به دوران کودکی، اختلال در مرحله اجتماعی شدن و وجود یک تفکر غلط در مورد رابطه جنسی و نگرش منفی در مورد لذت جنسی، جهت‌ گیری جنسی یا هویت جنسی تاثیر منفی روی عملکرد جنسی و ارگاسم در بزرگسالی دارد. این سوابق در دوران کودکی مربوط به نگرش والدین نسبت به رابطه جنسی است.

 

وجود سابقه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی و احساسات منفی در مورد تمایلات جنسی، مشکلات ارتباطی با همسر و کاهش اعتماد به‌ نفس، احساس منفی زن در مورد خودش از نظر شکل بدن، زیبایی و ترس از، از دست دادن کنترل اثر عمیقی بر عملکرد جنسی و به‌ خصوص ارضاء شدن زنان دارد. اضطراب نیز نقش مخربی بر عملکرد جنسی و به خصوص ارگاسم (ارضا شدن) دارد.

 

برنامه‌ های متعددی برای درمان اختلال ارگاسم پیشنهاد می‌شود از جمله بررسی و درمان اختلالات طبی، روانی و سوءمصرف مواد، آموزش جنسی و ایجاد مهارت ارتباط و مهارت‌های جنسی، مشاوره برای کاهش اضطراب جنسی و عملکردی. ورزش ایروبیک منظم، افزایش احساس مثبت، نشاط با کنترل وزن بدن، ورزش‌ های مفرح، افزایش صمیمیت جنسی و تغییر در روش‌ های روتین و کلیشه‌ ای ارتباط جنسی با همسر نیز به ارگاسم زنان کمک می‌کند.

 

علامت و نشانه های ارضاء شدن زنان:

1- یکی از علایم ارضاء شدن زنان سفت شدن نوک سینه هاست

با اینکه ممکن است خانمتان سرد یا عصبی باشد، سفت شدن نوک پستان ها، به همراه چند نشانه دیگر نظیر نفس نفس زدن، به هیجان آمدن و ادای کلماتی خاص حاکی از ارضای جنسی ممکن است نشان دهنده ارضاء شدن زنان است.

 

2- زنان بعد از ارضاء شدن احساساتی می شوند

همسرتان بعضی وقت ها بعد از ارضا شدن گریه می کند. اما واقعیت این است که گاهی اوقات ارگاسم در زنان چنان موجی از احساس با خود به همراه می آورد که او شروع به گریه کردن می کند. در اینجا یک نکته مهم هست. اگر خانمتان بعد از رسیدن به ارگاسم دچار ضعف می شود یا مثل یک دختر بچه به گریه می افتد ( که خودش یک علامت است)، نگران نباشید، این بدین خاطر است که احساس خیلی خوبی دارد و صد البته خوب ارضا شده است.

 

3- بعد از ارضاء شدن، زنان به خواب میروند تا صدمات وارده را جبران کنند

با این که این مسئله بیشتر به مردان نسبت داده می شود، اما زنانی هم هستند که چرتی می زنند تا صدمات وارده از جانب شما را جبران کنند. اگر خانمتان رویش را برگرداند و بخواب رفت، این کار او را بی احترامی تلقی نکنید بلکه این نشانه خوب ارضا شدن زنان است، فقط بازوان تان را دورش حلقه کنید و شما هم مثل او بخوابید.

 

4- زنان برای اتمام کسب لذت نیاز به آغوش صمیمی دارند

با این که این مورد به ارگاسم رساندن زن را تضمین نمی کند، نیاز وی به محکم بغل کردن شما و این که او را در میان بازوان خود بگیرید ممکن است نشانه اتمام کسب لذت او از تجربه جنسی باشد.

 

5- برخی از زنان بعد از ارضا شدن نمی توانند راه بروند

خانم تان می خواهد بلند شود تا آن تغذیه خوشمزه پس از رابطه جنسی که شما خیلی دوست دارید را آماده کند، اما او به آسانی قادر به راه رفتن نیست، چون پاهایش می لرزد. لرزیدن پاها نشانه خیلی مطمئنی از این است که شما به عنوان یک مرد وظیفه تان را خوب انجام داده اید. اگر او نیاز به زمان کوتاهی دارد تا بتواند برای نظافت به حمام برود و آن ساندویچ عالی را برایتان درست کند، پس شما می توانید با خاطری جمع از این که کارتان را خوب انجام داده اید به استراحت بپردازید.

 

6- نمی توانند درمورد رابطه جنسی حرف نزنند

اگر، پس از اتمام کار، خانمتان در مورد وضعیت انجام تکنیک هایی که بکار بردید و احساسی که داشت بی اراده شروع به حرف زدن کرد یا حتی بهتر، کلماتی که موقع آمیزش می گفت را تکرار کرد (مثلا، چه نفس نفس زدن حیرت انگیزی، نفس نفس زدن، چه حیرت انگیز بود، خارق العاده، حیرت انگیز، تو هم نفس نفس می زنی، خیلی عالی بود …. خوشبختانه او را خیلی خوب ارضا کرده اید.

 

7- زنان برای تشکر از مردان برای خوب ارضا شدن لبخند رضایت بر لب دارند

روزها خانمتان نمی تواند آن لبخند زیبا را از صورتش دور کند و این لبخند برای تشکر از شماست. به آرامی در پشت وی قرار بگیرید و بدون هیچ دلیلی او را ببوسید. حالا نه تنها برای آمیزش بیشتر بی قرار خواهد شد، بلکه حتی به تمام دوستانش خواهد گفت که شما چگونه مردی هستید.

 

البته، مادامی که شما در حال انجام آمیزش هستید، خانمتان نمی تواند به راحتی گاز بگیرد، پنجه بکشد، جنب و جوش داشته باشد یا حتی با تمام توانش فریاد بزند.

 

خانم شما باید آن قدر متواضع باشد که به شما بفهماند با اعمال جنسی شما کاملاً راضی می شود یا نه. ما مردان ساده هستیم. ارگاسم ما به راحتی اثبات می شود. بدبختانه، در مورد زنان این طور نیست. اگر این علائم زیرکانه را بکار نمی برید، پس خوشبختانه زن شما شایستگی آن را خواهد داشت که شما را از این که در کارتان استاد هستید، مطلع کند.

 

اهمیت نوازش کردن زنان قبل از رابطه جنسی:

– برای داشتن رابطه عاشقانه تر از فکرتان استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که برای زنان تحریک ذهنی به اندازه تحریک احساسی حائز اهمیت است. یک یادداشت عاشقانه، تماسی تحریک کننده از محل کار و دیگر موارد این چنینی می توانند منجر به فکر کردن خانم در مورد رابطه عاشقانه با شما گردند. شمع، گل های تازه، همچنین موسیقی ملایم، اتمسفری عاشقانه و احساسی ایجاد می کنند.

 

– لطافت و لمس کردن زنان پیش از رابطه جنسی اهمیت زیادی دارد.

لمس کردن حتی پیش از آغاز شروع رابطه، میل جنسی را ایجاد می کند. او را بغل کرده، دستش را بگیرید یا به رانهایش دست بزنید. رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان بیشتر زمانی رخ می دهد که مثلاً در حال بوسیدن او هستید و دستان تان بخش های حساس تری از بدنش را لمس می کند. (سینه ها نقاطی شهوانی هستند اما تنها نقاط نیستند! نوازش پشت و ران هایش را امتحان کرده یا انگشتان خود را در موهایش فرو کنید.)

 

– بوسیدن مهمترین مرحله برای لذت بخش تر کردن رابطه جنسی است

برای پیش نوازشی عالی بوسیدن خیلی مهم است. کشف نقاطی جدید برای بوسیدن که تحریک کننده است برای همسرتان بسیار جالب است. برای شروع پشت گردن، یا شانه هایش را ببوسید.

 

– صحبت کردن با زنان از مراحل پیش نوازشی به شمار می آید.

حین پیش نوازش صحبت کردن با او را فراموش نکنید. زنان تمایل بیشتری برای شنیدن دارند و اعتراف به این که همسرتان چه احساس خوبی به شما می دهد، احساس آزادی بیشتر برای لذت بردن و باز بودن به او می دهد.

 

نقاط تحریک پذیر زنان برای ارضا شدن:

دو نقطه در بدن زنان وجود دارند که در اوج گیری لذت زنان مهم اند. در صورتی که مایلید همسرتان به اوج لذت برسد باید یاد بگیرید که این نقاط بدن وی را تحریک کنید.

 

– کلیتوریس:

این بخش کوچک دارای تراکم شدیدی از پایانه های عصبی است که در بخش بیرونی و بالایی واژن قرار دارد. کلیتوریس به وسیله تکه کوچکی از پوست به نام “کلاهک کلیتوریس ” پوشانده شده است که از تحریک دائمی آن جلوگیری می کند، بنابراین می توانید با لیس زدن یا لمس کردن، کلیتوریس را نوازش کنید. پس از تحریک شدن، کلاهک کلیتوریس به عقب رفته و کلیتوریس اندکی بلند می شود.

 

– نقطه “G”:

این نقطه تحریک کننده داخل واژن قرار گرفته است. دسته ای ازپایانه های عصبی در محدوده ای حدود پنج سانتی متر بالاتر از استخوان زهاری برروی دیواره داخلی  و بالایی واژن قرار دارد.

 

برای یافتن نقطه G، به آرامی انگشت خود را به داخل واژن فروبرده، سپس انگشت خود را به صورت حرکت ” بیا نزدیکتر” خم کنید. بدانید که برخی زنان دوست دارند نقطه G  آنها به طور مستقیم نوازش شود، درحالی که دیگران فشار کمتری در این نقطه را ترجیح می دهند. تکنیک های مختلف را امتحان کرده و از همسر خود بپرسید که کدام روش را بیشتر دوست دارد.

 

رسیدن زنان به ارگاسم: وضعیت برقراری رابطه جنسی
پس از توضیح موارد فوق، حدس خواهید زد که بهترین وضعیت برقراری رابطه جنسی، حالتی است که بیشترین تحریک کنندگی در کلیتوریس و نقطه G (یا هردو) را فراهم آورد. این وضعیت ها شامل موارد زیر می باشند:

 

– زن در بالا:

این وضعیت با توجه به زاویه آلت تناسلی مردانه، تحریک کنندگی مناسب نقطه G را فراهم می آورد. همچنین زن می تواند به نحوی بدن خود را حرکت دهد که کلیتوریس وی نیز تحریک شود.

 

– دخول از عقب:

این وضعیت برای تحریک کلیتوریس مناسب نیست، اما دخولی عالی بوده و تحریک بسیار خوب در نقطه G را ایجاد می کند. هرکدام از زوجین می توانند حین رابطه، کلیتوریس را مالش دهند.
– حالت نشسته میتواند یک تحریک جنسی برای زنان فراهم آورد:

اجازه دهید زن در آغوشتان بنشیند، در این حالت دخول عمیق و تحریک مناسب کلیتوریس رخ می دهد. این حالت صمیمیت عالی را نیز ایجاد می کند.

 

توجه داشته باشید که وضعیت مرد در بالا در لیست نیامده است؟ زمانی که مرد در بالا قرار دارد، تحریک کلیتوریس سخت است، مگر اینکه آلت تناسلی را کاملاً به داخل فرو کند. در این حالت، زاویه دخول نیز برای تحریک نقطه G مناسب نیست.

 

این موارد را به ذهن بسپارید و نترسید که در مورد نتیجه از خانم خود سئوال کنید! رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان، به اندکی سعی و خطا نیاز دارد، اما فراموش نکنید که حین تلاش از رابطه جنسی لذت ببرید.