سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری


خواص بی نظیر جعفری + مطلب خواندنی

خواص بی نظیر جعفری

SiteRooz.com

1. حاوی آنتی اکسیداسیون

جعفری یکی از منابع غنی آنتی اکسیداسیون است. حاوی لوتئولین بوده که نوعی فالونوئید (ماده ای با خاصیت ضد خونریزی) محسوب می شود و همچنین از بین برنده ی رادیکال های آزاد بدن است. لوتئولین همچنین متابولیسم کربوهیدرات در بدن را ارتقا می دهد. جعفری همچنین حاوی ویتامین A و ویتامین C است که آنتی اکسید قوی هستند.

2. مانند عامل ضد التهابی عمل می کند

لوتئولین موجود در جعفری مانند یک عامل ضد التهابی عمل می کند. جعفری حاوی ویتامین C است که آن نیز در عاملیت ضد التهابی موثر است. این مواد به بیماری های التهابی اجازه نمی دهد تا به بدن رسوخ کنند و از درد مفاصل و استخوان ها جلوگیری می کند.

 3. ایمنی بدن را ارتقاء می دهد

از آنجا که جعفری حاوی ویتامین A و C است به ارتقاء کلی سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک کرده وبه محافظت بافت های مفاصل یاری می رساند وبه گزارش نیک صالحی پوست را سالم نگه می دارد. به بدن کمک می کند در برابر بیماری ها راحت تر و موثرتر مقابله کند.

 4. استخوان ها را قوی می کند

 جعفری حاوی ویتامین K است که مسئول ترکیب پروتئینی به نام الستئوکالسین است که تراکم استخوان را بهبود می بخشد. بنابراین جعفری به شما کمک می کند تا استخوان و دندان های محکم تری داشته باشید. همچنین از گسیخته عمل کردن پروتئین بر روی قلب جلوگیری کرده و از بیماری های قلبی اجتناب می کند.

 5. از قلب محافظت می کند

 بدن ما آمینواسیدی را تولید می کند که هوموسیستین نامیده می شود که می تواند در عملکرد نرمال رگ های خونی اختلال ایجاد کند. به گزارش نیک صالحی جعفری حاوی ویتامین B9 است که از هوموسیستئین که عامل بیماری های قلبی است جلوگیری می کند، بلکه هوموسیستئین را به مولکول های ساده ای تبدیل می کند که می تواند از حملات قلبی ، سکته و دیگر بیماری های قلبی محافظت به عمل آورد.

 6. سرطان را دفع می کند

 یک ترکیب گیاهی به نام میریستیسین در جعفری موجود است که از رشد تومورهای سرطانی در بدن جلوگیری می کند. میریستیسین همچنین آنزیمی را فعال می کند که می تواند برخی از ترکیبات مضر که موجب سرطان پروستات و روده بزرگ میشوند را خنثی کند.

 تهیه و ترجمه: گروه سلامت نیک صالحی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد