سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

اولین نشانه های بارداری

اولین نشانه های بارداری

اولین نشانه های بارداری

اولین نشانه های بارداری کدامند؟

گرچه تنها روش قابل اطمینان برای آگاهی از بارداری،روش تست حاملگی است.ولی تعدادی از نشانه های اولیه وجود دارند که نشاندهنده شکل گیری جنین در بدن شماست.

1:احساس پری در پستان ها درست زمانی که اسپرم تخمک را ملاقات میکند،هورمون های بارداری شروع به آزاد شدن میکنند
و اولین تاثیرات قدرتمند این مخلوط ،می تواند در پستان ها احساس شوند.ممکن است در ابتدا در پستان هایتان احساس پری،تورم و خارش کنید.تقریبا شبیه احساسی که هنگام دوران عادت ماهانه دارید.
فقط شدید تر از آن را احساس میکنید.البته ممکن است در برخی از خانمها این احساس برای جند هفته اول نمایان نگردد.

2:لکه ینی:
نزدیک به 5 تا 10 روز پس از لقاح،جنین در حال رشد،برای چسباندن خود به دیواره رحم تلاش می کند،برخی از خانم ها،ممکن است دچار این مسئله شوند که آن را با نام خونریزی جایگزینی می نامند که بسیار کمتر و زودتر از پریود عادی ظاهر می شود و مثل عادت ماهیانه معمول،قرمز رنگ نیست و بیشتر شبیه صورتی کم رنگ بوده و به صورت لکه در لباس زیر شما پدیدار می شود.خونریزی جایگزینی بدون درد است،توجه داشته باشید که اگر با بروز خونریزی جایگزینی به درد یا کمردردی دچار شدید،با پزشک خود مشورت کنید.
3:عملکرد بینی
آیا ناگهان همه چیز رایحه قوی پیدا کرده است؟نه تنها رایحه همه چیز قویتر به مشام می رسد،بلکه اغلب اوقات رایحه ها بدبو احساس می شود.بنظر می رسد که این روش طبیعی بدنتان در مراقبت از شما و فرزندتان در برابر سموم مضر بسیار خطرناک مثل خوراکی های آسیب رسان،مواد شیمیایی موجود در رنگ یا پاک کننده های خانگی است.بدنتان در مراحل اولیه رشد،بسیار ضعیف است و به همین خاطر بدنتان می گوید:این بوی بدی دارد؟از آن دوری کن.
4:نیاز به دفع ادرار
شدیدا به دفع ادرار نیاز داریدو ممکن است شروع حالت تهوع و استفراغ شدید،شما را مجبور به استفاده پیاپی از دستشویی کند.برای اکثر بانوان این دو نشانه بسیار معمول تا دو سه هفته پس از لقاح جنین اتفاق می افتد.افرادی نیز گزارش کرده اند که این مشکل زودتر رخ داده است.
تقریبا 25 درصد از بانوان به حالت تهوع مرتب با بارداری دچار نمی شوند،اما برای 75 درصد از بانوان،این نشانه ای برای بارداری است و بهتر است تست بارداری بدهید.
5:نبود عادت ماهانه
بر خلاف تمامی این نشانه های کوچک،برای اکثر بانوان،اولین و مطمئن ترین نشانه جنین در شکمشان،از دست دادن عادت ماهانه است./نی نی پلاس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد