سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

سرهنگ اسدی

علمی وادبی و هنری

از کجا بفهمیم زن ارضاء شده؟

از کجا بفهمیم زن ارضاء شده؟

از کجا بفهمیم زن ارضاء شده؟

نشانه های ارگاسم و ارضا شدن در زنان چیست؟ چهره زنان و رفتار زنان در حالت ارگاسم و ارضا شدن چگونه است؟

بیشتر مردان دوست دارند وقتی که زنشان ارضاء می شود بفهمند. خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم، اولا باید رابطه عاطفی خوب با همسر خود داشته باشند و ثانیا برای رسیدن به ارگاسم، نیاز به 15-10 دقیقه زمان همراه با تحریکات کافی و موثر دارند اگر این اتفاق نیفتد، مطمئنا خانمی ارگاسم یا ارضای جنسی را تجربه نخواهد کرد.

 

ارگاسم در زنان فرایندی پیچیده است و برخی از مردان نمی‌دانند در یک رابطه طبیعی زنان باید چگونه به ارضای جنسی برسند. یک اورولوژیست و استاد دانشگاه در این باره اظهار داشت: «بهترین راه برای درک این مساله، افزایش آگاهی از فیزیولوژی جنسی شریک زندگی است. مردان باید بدانند که واکنش همه خانم‌ها هنگام ارگاسم یکسان نیست و شدت و ضعف دارد.

 

ولی به‌طور کلی برخی تغییرات را همه خانم‌ها موقع ارگاسم تجربه می‌کنند که مهم‌ترین آنها، ایجاد انقباضات در عضلات کف لگن و رحم، افزایش ضربان قلب و حالت فروکش جنسی است.» دکتر محمدرضا صفری نژاد همچنین گفت: «توجه به این مساله نیز اهمیت بسیاری دارد؛ خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم، اولا باید رابطه عاطفی خوب با همسر خود داشته باشند.

 

ثانیا برای رسیدن به ارگاسم، نیاز به 15-10 دقیقه زمان همراه با تحریکات کافی و موثر دارند اگر این اتفاق نیفتد، مطمئنا خانمی ارگاسم یا ارضای جنسی را تجربه نخواهد کرد. در صورتی‌که حدود 90 درصد مردان ظرف 2 دقیقه پس از برقراری رابطه ارضا می‌شوند.» رییس انجمن علمی سلامت خانواده در پایان گفت: «اگر خانمی باوجود برانگیختگی جنسی، تحریک‌های مناسب و صرف مدت زمان کافی نتواند ارگاسم را تجربه کند، به اختلال در ارگاسم مبتلاست.»

همه چیز درباره آلت تناسلی مردان و اندازه بیضه سالم

همه چیز درباره آلت تناسلی مردان و اندازه بیضه سالم

همه چیز درباره آلت تناسلی مردان و اندازه بیضه سالم

آلت تناسلی مردان به پیچیدگی آلت تناسلی زنان نیست. در این مطلب همه چیز درباره آلت تناسلی مردان و اندازه بیضه سالم و همچنین اندازه و قطر آلت استاندارد می خوانید. مطالبی که در ادامه می خوانید به نقل از کتاب ارولوژی اسمیت 2004 ( مرجع رسمی پزشکان) می باشد.

 

 

اندازه آلت و بیضه از دوران نوزادی تا بزرگسالی

 

تا دو سالگی:

طول آلت :  2.7±0.5 cm

قطر بیضه : 1.4±0.4 cm

 

دو الی چهار سالگی :

طول آلت: 3.3±0.4 cm

قطر بیضه: 1.2±0.4 cm

 

چهار الی شش سالگی :

طول آلت: 3.9±0.9 cm

قطربیضه: 1.5±0.6 cm

 

شش الی هشت سالگی:

طول آلت: 4.2±0.8 cm

قطر بیضه:  1.8±0.3 cm

 

هشت تا ده سالگی:

طول آلت: 4.9±1.0 cm

قطر بیضه: 2.0±0.5 cm

 

ده تا چهارده سالگی :

طول آلت: 6.2±2.0 cm

قطر بیضه: 3.4±0.8 cm

 

چهارده تا شانزده سالگی :

طول آلت: 8.6±2.4 cm

قطر بیضه: 4.1±1.0 cm

 

شانزده تا هجده سالگی :

طول آلت: 9.9±1.7 cm

قطر بیضه: 5.0±0.5 cm

 

هجده تا بیست سالگی :

طول آلت: 11.0±1.1 cm

قطر بیضه: 5.0±0.3 cm

 

بیست تا بیست و پنج سالگی:

 طول آلت: 12.4±1.6 cm

قطر بیضه: 5.2±0.6 cm

 

 

اندازه آلت تناسلی در مردان
اندازه طبیعی تناسلی در حالت نعوظ بین 5 تا 7 اینچ یا 13 تا 18 سانتیمتر است. در صورتیکه اندازه آلت تناسلی کمتر از 5 سانتیمتر باشد انجام مقاربت دشوار خواهد بود. از آنجا که واژن در هنگام مقاربت منفبض شده و آلت تناسلی مرد را در بر می گیرد ، اندازه آن از اهمیت کمتری برخوردار است.اندازه آلت تناسلی در حالت معمولی زمانی که شل و آویخته است ‏، اندازه آنرا در حالت نعوظ مشخص نمی کند.

 

– 80% مردان بین 7.5 تا 18 است

 

اگر به سلامت آلت‌تان علاقه‌مند هستید، هفته‌ای حداقل یک بار رابطه جنسی داشته باشید…!
محققان فنلاندی اعلام کرده‌اند که مردان باید حداقل هفته ای یک مرتبه سکس داشته باشند تا دچار مشکل نعوظ نشوند. اگر این دفعات به 3 بار در هفته برسد احتمال مشکل نعوظ بسیار کم خواهد شد. البته محققان خودارضایی را جزء سکس محسوب نکرده و گفته اند که باید سکس با شخص دیگری صورت بگیرد تا مشکل نعوظ پیس نیاید. هرچند خودارضایی نیز به کاهش مشکل نعوظ کمک می کند. کسانی که یک بار در هفته نعوظ صبحگاهی دارند 2.5 برابر بیشتر از کسانی که 3 مرتبه در هفته دارند دچار مشکل نعوظ می شوند.

 

 

چرا تکنیکهای بزرگ کردن آلت تناسلی مفید نیستند؟
اندازه آلت تناسلی مسئله مهمی برای خیلی از مردان هست…در عین حال مسائل مربوط به این مسئله هم از نظر تجارتی اهمیت داره.ولی قبل از آنکه شما محصولات مختلفی که در بازار وجود داره و قول بزرگ کردن اندام تناسلی شما را می دهند بهتر است از حقایقی آگاه شوید؟

 

 

اندازه طبیعی آلت تناسلی چقدر است؟
اندازه قریب به اتفاق مردان در حد 12.7 تا 17.8 هست. در حالت نعوظ و از ابتدای تنه آلت که به بدن وصل است باید محاسبه شود.

 

 

آیا روشهائی که خود اشخاص برای افزایش طول و قطر آلت انتخاب می کنند موفقیت آمیز و ایمن است؟
تاکنون هیچ تحقیقی نتوانسته است ثابت کند که روشی بجز جراحی بتواند طول و قطر آلت را زیاد کند.وهمینطور تاکنون هیچ ارگان معتبری جراحی آلت تناسلی به این منظور( زیبائی ) را تائید نکرده است
 

 

 

برای قطر آلت چه می توان کرد؟
عده ای به قطر آلت اهمیت زیادی می دهند. در این شرایط اگر موهای تناسلی را بتراشند و وزن کم کنند می توانند تا حدی اونو بزرگتر جلوه دهند

 

 

تاثیر قرص بر اندازه آلت
چنین چیزی دور از واقعیت است که قرصی بتواند طول و قطر آلت را زیاد کند. اینها صرفا به اغراض تجارتی فروخته می شود و هیچ پشتوانه علمی پشت سر ادعا ها وجود ندارد .

 

 

تاثیر وزنه آویزان کردن(hanging) بر اندازه آلت 
بعضی ها معتقدند اگر وزنه ای به کلاهک آلت وصل شود و آلت کشیده شود در طول زمان افزایش طول آلت محقق خواهد شد.این روش شاید قدیمی ترین روش باشد.اما هیچ توجیه علمی و منطقی و اساس و پایه علمی ندارد.مضافا بر اینکه اونهائیکه واقعا موفق شده اند به هدفشون برسند چندین سال مجبور شده اند که از این وزنه ها استفاده کنند.وزنه اویزان کردن ممکنه
طول آلت را در حالت شل زیاد کند ولی تاثیری در قطر ندارد.وزنه باعث ایجاد اسکار های سطحی روی پوست می شود(stretch marks) ضایعه پوستی ایجاد می کند و احساس آلت را کاهش می دهد

 

 

تاثیر روش Jelqing بر اندازه آلت 
به ادعای کسانی که معتقد به این روش هستند توجه کنید:

 

روشی برای بزرگ کردن آلت هست بوسیله تمرین دادن عضلات نرم اطراف آلت و دیگر بافت های نرم اون قسمت…به این هدف که بطور دائم طول آلت زیاد شود.این روش به دوشیدن هم معروف است.وقتی آلت کمی حالت نعوظ دارد با جلو عقب بردن تنه آلت باعث می شوند که خون بیشری وارد قسمت کلاهک آلت شود.در این صورت عروق و بافت نرم بیشتری ایجاد خواهد شداین روشی هست که بعضی ها برای انجام خود ارضائی استفاده می کنند و معادل فارسی این کلمه Jelqing در فارسی ما هم هست…ولی هیچ یافته علمی وجود ندارد که ادعای این افراد را ثابت کند خطراتی که این روش به همراه دارد : پاره شدن عروق , خونریزی مجرا که در صورت بی توجهی مشکلات دیگری را هم ایجاد خواهد کرد ,مشکلات نعوظ دائم و موقتی

 

 

محصولات و ابزار هائی به این منظور ساخته شده که در وب سایت های غیر معتبر به فروش می رسد مسلما بطور دائم آلت را بزرگ نخواهد کرد اما توجیهی که برای همان بزرگ کردن موقتی داشت این هست که حذکات مورد اشاره باعث گرم شدن محیط عروق آلت خواهد شد و دقیقا عین مرحله سوم مراحل جنسی مردان است.

 

 

تاثیر روش پمپ آلت بر اندازه آلت 
سیلندری هست که دور آلت گذاشته می شود و بوسیله یک پمپ دستی یا پمپ موتوری خلاء ایجاد می شود.اینکار باعث می شود که خون وارد آلت شود و کمک می کند تا بزرگ شود.اگر خلاء بیش از حد باشد اختلاف فشار بین جریان خون داخل اجسام غاری آلت و پمپ فشار باعث صدمه به آلت خواهد شد… به جای اینکه آلت بزرگتر شود.این وسیله بیشتر برای ناتوانی های جنسی استفاده می شود.این وسیله توسط تولید کنندگان محصولات طبی تولید و عرضه می شود

 

حلقه های قابل فشار قابل انعطاف که بنام cock rings معروف است می تواند به این پمپ اضافه شود.در شرایطی که مشکلات عروقی و یا عصبی آلت وجود داشته باشد این حلقه باعث می شود که خون به نحو بهتری در اجسام غاری آلت تجمع پیدا کند و نعوظ بهتری وجود خواهد داشت.محققان توصیه کرده اند این حلقه بیشتر از 30 دقیقه نباید باشد

 

پمپ باید طوری گذاشته شود که صدمه ایجاد نکند.چون اگر تجمع خون بیش از حد باشد در عروق آلت احتمال آسیب عروق اجسام غاری وجود دارد که بصورت ضایعات پوستی خودشو نشان می دهد.احتمال آسیب لیگامانهائی که آلت را به استخوان های اطراف نگه می دارند وجود دارد.احتمال آسیب های دائمی با این وسیله وجود دارد.و همینطور احتمال آسیب به عضلاتی که مسئول طول آلت هستند وجود دارد و ممکنه اگر در آینده تمایل به خود ارضائی داشته باشد به تعداد کمتری بتواند انجام دهد

 

متاسفانه هیچ روش علمی ثابت شده ای برای افزایش آلت تناسلی وجود ندارد که خطری نداشته باشد.هر گونه تلاش برای این منظور خطر از دست رفتن حس اعصاب سطحی آلت را به همراه دارد. اگر این اتفاق بیفتد حساس ترین نقطه بدن به تحریک

 

جنسی دیگر کار نخواهد کرد( منظور آلت هست) و انزال به سختی صورت خواهد گرفت.همان طور که در مبحث جراحی این قسمت نوشتیم روش های جراحی برای این منظور وجود دارد اما نه برای افراد سالم و صرفا برای زیبائی قضیه بلکه برای افراد بسیار خاص که مشکلات خاصی داشته باشند. در عین حال تاکنون اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا FDA که سازمان معتبری هست تا کنون هیچ روش غیر جراحی را برای این منظور تائید نکرده است.

 

 

تغییرات آلت تناسلی در طی زمان(ترجمه مقاله)
متخصصان توضیح می دهند که چطور اندازه , ظاهر و عملکرد آلت تناسلی در طی زمان تغییر می کند.این مسئله دیگه یک راز نیست… مشخص هست که عملکرد جنسی مردان در طی زمان افت می کند.همانطور که سطح تستوسترون مرد افت می کند زمان بیشتری برای تحریک شدن نیاز دارد.از موقعی هم که تحریک می شود زمان بیشتری نیاز دارد تا حالت نعوظ پیدا کند.بالا رفتن سن تغییراتی را در حجم مایع منی و کیفیت آن به همراه خواهد داشت.اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی واضح ارتباط با بالا رفتن سن دارد.بین سنین 40 تا 70 آمار مردان قوی از نظر جنسی از 60% به 30% سقوط پیدا خواهد کرد.مردان همچنین عملکرد دستگاه ادراری شان افت می کند.مطالعات نشان داده است که جریان ادرار مردان با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند احتمالا به خاطر ضعیف شدن عضلات مثانه و بزرگ شدن پروستات است.شکی نیست که حد اقل 30% مردان از سن 30 به بعد , آلت تناسلی شان دچار تغییراتی خواهد شد.. به این ترتیب که:

 

 

ظاهر آلت
کلاهک آلت (glans) رنگ صورتی اش را از دست می دهد چون جریان خون کمتری در آن قسمت وجود دارد.موی تناسلی هم بتدریج ریزش پیدا خواهد کرد. بتدریج که سطح تستوسترون افت پیدا می کند ظاهر دستگاه تناسلی به حالت قبل از بلوغ بر می گردد.این مطالب از قول یکی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه سن دیاگو آمریکا بیان شده است.

 

 

اندازه آلت
با بالارفتن سن مردان اغلب وزن اضافه می کنند.بتدریج که چربی درانتهای شکم جمع می شود این مسئله در ظاهر آلت تاثیر می گذارد.بطوری که حجم زیاد چربی تنه آلت را کوچکتر نشان خواهد داد.یکی از محققان گفته است که مردان می توانند با کم کردن وزن 2.5 سانت به طول آلت خود اضافه کنند. در عین حال چروکیدگی که با بالارفتن سن ایجاد شده است در اندازه آلت تناسلی دخالت دارد. این چروکیدگی غیر قابل برگشت است.اگر مردی در سن 30 سالگی 15 سانت طول آلت داشته باشد به 60 که میرسد 8 سانت خواهد شد.

 

 

چه چیز باعث چروکیدگی آلت می شود؟
حد اقل دو مکانیزم وجود دارد.یکی اینکه در لایه داخلی عروق آلت بتدریج چربی نشست می کند که به نوبه خود باعث کمتر رسیدن خون می شود.این همان پدیده پلاک عروقی در قلب هست که نهایتا باعث سکته قلبی می شود.مسئله دوم به خاطر ساخته نشدن بافت های انعطاف پذیر بنام الاستیک عروق هستند که بودنشان کمک قابل ملاحظه ای به سلامت عروق آلت دارد.هر چقدرعروق تنگتر باشد و لایه های الاستیک کمتری وجود داشته باشند آلت کوچکتر می شود.

 

 

بیضه ها:
بیضه ها هم از 40 به بعد شروع به چروکیدگی می کنند.اندازه بیضه مرد 30 ساله 3 سانت است در 60 سالگی 2 سانت می شود

 

 

خم شدن آلت و بیماری پیرونی:
با بالارفتن سن احتمال اینکه در لایه های بافت نرم آلت موادی تجمع پیدا کند که باعث خم شدن آلت شود وجود دارد. گاهی این مسئله منجر به بیماری پیرونی می شود که هم آلت انحراف دارد هم اینکه نعوظ دردناکی دارند.مقاربت گاهی سخت می شود. در بعضی شرایط جراحی لازم است.

 

 

حساسیت آلت:
حساسیت آلت با بالارفتن سن کم خواهد شد. رسیدن به حالت نعوظ و ارگاسم سخت تر خواهد شد.اینکه این مسئله باعث کمتر لذت بردن آنها می شودجای سوال دارد …

البته وجود همه این مسائل به مفهوم آن نیست که مردان در این شرایط از زندگی جنسی خود لذت نمی برند.

 

شاید بتوان ازاین مقاله اینطور نتیجه گرفت که مهمترین رکن رضایت جنسی این هست که شما بتوانید شریک جنسی خود را راضی نگه دارید و حتما لازم نیست که شما آلت بزرگی داشته باشید و یا توان جنسی بالائی داشته باشید.تازمانی که شریک جنسی اظهار رضایت کند شما احساسی شبیه خدا خواهید داشت.

 

 

اندازه گیری آلت (به نقل از ویکیپدیا)
گزارشاتی که در مورد اندازه متوسط آلت منتشر شده متفاوت هست . به علتاین هست که در زمان های مختلفی گرفته شده و در نعوظ های متفاوت و روز های متفاوتیانجام شده است.باید فاکتور هائی که معمولا در اندازه گیری آلت باید وجود داشته باشهدر همه تحقیقات یکسان باشه که تابحال نبوده… مثل سطح تحریک جنسی ,در چه زمانی از 24 ساعت انجام شده ,شرایط اتاق ,تعداد مقاربت ,روش اندازه گیری یکسان. منظور اینکهبا اینکه به نظر میرسه روش اندازه گیری ساده هست و نباید متفاوت باشه بااینحال
روش ها در تحقیقات مختلف متفاوت هست

 

 

اندازه گیری طول آلت
بایدشخص ایستاده باشه و آلت بطور موازی کف زمین باشد و در حالت نعوظ.باید از جائی کهتنه آلت در شکم شروع می شود اندازه گیری شود تا انتهای کلاهک و نوک آن.اگر از کنارهها و یا از سطح پائینی اندازه گیری شود یا در حالت نشسته و خوابیده باشد قابل قبولنیست

 

 

اندازه گیری قطر آلت
باید در نعوظ کامل گرفته شود.گزارشات در این زمینه هم متفاوت است. عده ای قطر کلاهک را گزارش می کنند , عده ای تنه را گزارش می کنند و عده ای ابتدای تنه آلت در شکم را گزارش می کنند

 

 

مشکلات در اندازه گیری
باید حتما حالت نعوظ باشد برای اندازه گیری.یک پزشک برزیلی برای تحقیقش دارویی را به آلت تزریق کرده تا بتواند هم حالت نعظ ایجاد کند و هم اینکه شرایط را برای همه یکسان کند.بعضی ها حالت کشیده شده شل را ملاک قرار می دهند یعنی تا جائی که کشیده می شود. اگر از خود مردان بخواهند که خودشان گزارش کنند این گزارشات قابل اعتماد نیست چون مردان معمولا تمایل دارند که اندازه های بیشتری را گزارش کنند.

 

 

مطالعات و تحقیقات
نتایج مطالعات نشان داده است که اغلب مردان طول آلت تناسلی در حد 15-12.9 سانت دارند.و با ضریب اطمینان 95% بین 10.7-19 هستند.قطر آلت بطور متوسط 12.3 سانت در حالت نعوظ هست.از نظر آماری اندازه متوسط قطر آلت کمی بیش از اندازه میانگین است

 

 

اندازه در زمان تولد
متوسط اندازه آلت پسران در حالت کشیده شده در هنگام تولد 4 سانت است.90% پسران در حد بین 5.5-2.4 هستند. اگر قرار باشد رشد آلت مشکل داشته باشد معمولا بین سنین 5-0 سال خود را نشان خواهد داد ندرتا این مسئله بین 5 سالگی و بلوغ خواهد بود.متوسط اندازه آلت در ابتدای بلوغ 6 سانت است که ظرف 5 سال به اندازه طبیعی بالغین خواهد رسید.

 

 

بالا رفتن سن
به نظر نمیرسه سن تاثیر قابل ملاحظه ای روی اندازه آلت داشته باشد.مطالعات شخصی و محدود گزارش کرده اند که ممکنه با افزایش سن کوچک شدن آلت اتفاق بی افتد و لی Wylie and Eardley که تعداد بیشتری از مطالعات را بررسی کرده اند چنین ارتباطی را پیدا نکرده اند

 

 

گزارش مطالعات رسمی درباره اندازه آلت تناسلی
در سال 96 در مجله ارولوژی گزارش شد که متوسط اندازه آلت مردان 12.9 سانت است.در ادامه اینطور نتیجه گیری شد که حالت شل نباید برای این مورد در نظر گرفته شود و صرفا باید در حالت نعوظ باشد.این مطالعه جهت پاسخ به افرادی انجام شده بود که نگرانی از بابت اندازه آلت خودشان داشتند

 

مطالعه دیگری که در سال 2000 در مجله ارولوژی منتشر شده اندازه متوسط را 13.6 گزارش کرد

 

مطالعه دیگری که توسط یک شرکت تولید کننده کاندوم بنام LifeStyles انجام شد متوسط را 14.9 با انحراف معیار 2.1 سانت گزارش کرده است.این مطالعه به منظور تهیه کاندوم مناسب مردان اجرا شده بود

 

مطالعه ای که یک شرکت تولید کننده کاندوم بنام Cancún LifeStyle در باره قطر آلت انجام داده است گزارش کرده است که قطر متوسط آلت 12.63 سانت است در حالت نعوظ.با انحراف معیاری در حدود 1.3 سانت. مطالعات مشابه تقریبا نتایج یکسانی داشته است . این مطالعات قطر آلت را در حالت نعوظ و از وسط تنه آلت اندازه گیری کرده اند.مثل مورد طول , در این مورد هم متوسط اندازه ای که مردان خودشان گزارش کرده اند کمی از نتایج تحقیقات رسمی بیشتر بوده است

 

 

اندازه آلت در حالت شل
یک مطالعه گفته است که در حالت شل طول آلت باید 8.9 سانت باشد.اندازه آلت در حالت شل ارتباطی به اندازه در حالت نعوظ ندارد.بعضی از اندازه های کم در حال شل ممکن است در حالت نعوظ به حد غیر قابل انتظار بزرگ باشند و بر عکس آن هم هست.یعنی ممکن است آلتی در حالتی شل به نظر از بقیه بزرگتر باشد ولی در حال نعوظ به حد انتظار نرسد.هم آلت و هم کیسه بیضه به سرما و تغییرات درجه حرارت حساس هستند و ممکنه در سرما به اصطلاح چروکیده شوند و این چروکیدگی به خاطر عضلات اون قسمت هست بنام عضلات کرماستر.همین حالت ممکنه است در کسانی که زیاد روی زین دوچرخه مینشینند ویا فشار زیادی به دستگاه تنسلی وارد می کنند اتفاق بیفتد و باعث انقباض آلت و بیضه شود حالتی که به انگلیسی gym balls و یا saddle balls گفته می شود.حتی اگر به غلط از زین استفاده شود ممکن است اختلال نعوظ بدهد.اگر آلت به حد بیش ازحد انتظاری از حالت شل در حالت نعوظ بزرگ شود اصطلاح growers برای آنها بکار می رود.و اگر کمتر از حد انتشار باشد اصطلاح showers بکار می رود

 

 

جراحی بزرگ کردن آلت
سالهاست که در باره عمل های جراحی که برای افزایش طول آلت تناسلی انجام می شود موسوم به enhancement phalloplasty و همچنین عمل هائی که برای افزایش قطر آلت تناسلی انجام می شود موسوم به girth enhancement مقالاتی ارائه می شود.در مطالعه ای که در کلینیک ارولوژی دکتر St. Peter’s در لندن انجام شده به این نتیجه رسیده اند که اغلب کسانی که این عمل ها را انجام داده اند از نتیجه عمل راضی نبوده اند

 

تقریبا یک سوم تا نصف تنه آلت تناسلی داخل بدن قرار دارد.و در داخل وصل هست به زیر سطح استخانی بنام pubic bone.اگر قرار باشد عمل جراحی برای افزایش طول انجام بشود باید دو لیگامان بنام fundiform ligament و suspensory ligament که وصل هستند به دو جسم غاری که باعث نعوظ می شوند…برداشته شوند. لیگا مان suspensory ligament باعث می شود که تنه آلت قوس بیشتری در زیر استخوان pubic bone پیدا کند.آزاد کردن این لیگانان باعث افزایش طول می شود… وممکنه به این ترتیب طول آلت به 30-20 سانت هم برسد.. ولی این فقط ظاهر قضیه هست و بیشتر جنبه تئوری دارد چون در عمل 70% داوطلبان از نتیجه کار راضی نبوده اندعمل آزاد لیگامان هائی که اشاره کردم عمل کم خطری نیست.مهمترین خطر از دست رفتن قدرت نعوظ هست.

 

در عین حال غیر از این روش , روش های دیگری هم مثل لپوساکشن چربی های ناحیه عانه و عمل skin redistribution هم برای افزایش طول آلت تناسلی انجام می شود ولی برای چه کسانی ؟ کسانی که خیلی چاق هستند و کسانی که پوست این منطقه ناهنجاریهای خاصی پیدا کرده است

 

به همین دلیل عمل افزایش طول الت تناسلی برای کسانی که سالم هستند بشدت منع می شود. کسانی که ناهنجاریهای مادرزادی آلت دارند ,کسانی که دچار حادثه و ضربه ای شده اند , و همینطور کسانی که بشدت از مشکل اختلال نعوظ رنج می برند ممکن است از یکی از سه روش جراحی که اشاره کردیم سود ببرند

 

 

آلت های کوچک
مرد بالغی که در حالت نعوظ اندازه آلت کمتر از 7 سانت داشته باشد وظاهر و عملکرد نرمال داشته باشد میکرو پنیس گفته می شود.اختلال غد هیپوفیز ,اختلال در ترشح گنادو تروپین ها ,درجات متوسطی از عدم حساسیت به هورمون های مردانه ,بعضی از بیماریهای ژنتیکی از جمله دلائل مطرح هستند.بعضی از این اختلالات به کمک هورمون تستوسترون و هورمون رشد در همان ابتدای تولد درمان شده است.در مقاله ای که در سال 2004 در مجله ارلوژی در همین زمینه منتشر شد به روش جراحی جدیدی اشاره شده است که باعث می شود این مردان هم از زندگی جنسی بهتری لذت ببرند و هم اینکه توان ایستاده ادرار کردن را داشته باشند( قابل ذکر اینکه توالت های عمومی در بعضی کشور ها برای حالت ایستاده ادرار کردن تدارک دیده شده است)

 

 

اندازه آلت و استفاده از کاندوم
مطالعات متعددی در باره پاره شده کاندوم انجام شده است.به نظر میرسد اندازه آلت نقش مهمی در پاره شدن و سر خوردن کاندوم دارد.گرچه خیلی از کاندوم ها مخصوصا نوع لاتکس , توانائی زیادی در کشیده شدن دارند ,ولی به هر حال احتمال ایجاد اصطکاک و سایش به علت عدم وجود محیط نرم وجود دارد.در مطالعه ای که به همین منظور و مخصوصا در کسانی که سکس دهانی داشتند انجام شد مشخص که بیشتر پاره شدن های کاندوم نه به خاطر اندازه آلت بلکه به خاطر نرم نبودن محیط آلت است.1.34% کسانی که از کاندوم استفاده می کنند با مشکل پاره شدن و 2 % با مشکل سر خوردن کاندوم مواجه هستند.کلا با آمار 3.39% آمار شکست در استفاده از کاندوم.اندازه آلت تاثیری در سر خوردن ندارد ولی قطر آلت ارتباط با پاره شدن دارد.

 

چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع) و امام هادی (علیه السلام)

چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع)

مجموعه : احادیث
چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع)
چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع)
 
احادیثی پیرامون دعا، توکل، انتظار فرج، فهم دین، محاسبه نفس، سکوت، خوش اخلاقی و …
 

1. مَن لَم یجِد لِلاساءَةِ مَضَضّا لَم یکن عِندَهُ لِلاِحسانِ مَوقعٌ
کسی که مزه رنج و سختی را نچشیده ، نیکی و احسان در نزد او جایگاهی ندارد.

بحارالانوار، جلد 78، ص333

2. مَن دَعا قَبلَ الثَّناءِ عَلَی الله و الصَّلاهِ عَلَی النَّبِی (صلی الله علیه وآله) کَانَ کَمَن رَمی بِسَهمٍ بِلا وَتر
هر که پیش از ستایش بر خدا و صلوات بر پیغمبر (صلی الله علیه وآله) دعا کند چون کسی است که بی زه کمان کشد.

تحف‌العقول ، ص‌ 425

3. أوشَک دَعوَةً‌ وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ‌ بِظَهرِ الغَیبِ
دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا برای برادر دینی است در پشت سر او.

اصول کافی،ج1 ،ص52

4. مَن أرادَ أن یکنَ‌ أقوَی النّاسِ‌ فَلیتَوکل عَلی الله
هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.

بحار الانوار، ج7 ، ص143

5. أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ‌ إِنتِظارُ‌ الفَرَجِ
بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند ،‌ انتظار فرج و گشایش است.

 

تحف العقول، ص403

 

چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع)

6. مَلْعُونٌ مَنْ اغْتابَ أخاهُ
ملعون است کسی که از برادرش غیبت کند.

بحار الأنوار، ج 74، ص 232

7. رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ یَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ، یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الحَدیدِ
مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند و گروهی چون پاره‌های آهن [استوار]، پیرامون او گرد می‌آیند.

بحارالأنوار، ج 57، ص 216

8. تَفَقَّهوا فی دینِ الله فإنَّ الفقه مفتاحُ البَصیرة،وتَمامُ العِبادة و السّببُ إلی المنازل الرفیعة و الرُّتبِ الجَلیلة فی الدین و الدنیا،و فَضلُ الفَقیه علی العابد کَفَضلِ الشمسِ علی الکواکب و مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینهِ لَم یَرضَ اللهُ لهُ عملاً
در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، کلید بصیرت و کمال عبادت و سبب تحصیل مقام های والا و مراتب شکوهمند در امور دین ودنیاست. و برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر کواکب، و کسی که در دینش فهم ِعمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد. ( برای خواندن انواع احادیث به سایت تالاب مراجعه نمایید )

تحف العقول ص410

9. مَنِ استَوى‏ یوماهُ فَهُوَ مَغبُونٌ
هر کسى که دو روزش مساوى باشد (و روز بعد بهتر از روز قبل نباشد) مغبون است.

بحار الأنوار،ج 78،ص326،ح5

10. لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ فَإنْ عَمِلَ حَسَناً استَزادَ اللهَ و إنْ عَمِلَ سیّئاً اسْتَغفَرَ اللهَ مِنهُ و تابَ اِلَیهِ
از مانیست کسی که هر روز حساب خود رانکند ،پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد،واگر بدی کرده،از خدا آمرزش طلب نموده و به سوی او توبه نماید.

اصول کافی ج 4 ص191

چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع)

 

 

11. قِلَّهُ المَنطِق حُکمٌ عَظِیم، فَعَلَیکُم بِالصُّمتِ
بر شما باد به خموشی که کم گویی، حکمت بزرگی است.

بحاالانوار ، ج 78 ، ص 321

12. مَن اَحزَنَ والدَیهِ فَقَد عَقهُما
هر که پدر و مادر را اندوهگین کند آنان را ناسپاسی کرده است.

تحف العقول ، ص 425

13. مَا مِن شَیءٍ تَراهُ عَینَاک إلّا وَ فِیه مَوعِظَه
چیزی نیست که چشمانت آن را بنگرد ، مگر آن که در آن پند و اندرزی است.

بحاالانوار ، ج 78 ، ص 319

14. وَاللّه‏ِ ما اُعطِىَ مُومِنُ قَطَّ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ، اِلاّ بِحُسنِ ظَنِّهِ بِاللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ وَ رَجائِهِ لَهُ وَ حُسنِ خُلقِهِ وَالکفِّ عَنِ اغتیاب المُؤمِنینَ
به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب حسن ظن و امیدوارى او به خدا و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غیبت مؤمنان.

بحارالأنوار، ج 6، ص 28، ح29

15. إنَّ الحَرامَ لا یُنمى‏ وإن نُمِىَ لا یُبارَکُ فیهِ
مال حرام افزون نمى‏گردد و اگر هم افزون گردد برکت نمى‏یابد.

الکافى ، ج 5، 125

 

چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع) 

 

16. مَنِ اقتَصَدَ وَقَنَعَ بَقِیَت عَلَیهِ النِّعمَةُ ومَن بَذَّرَ وأسرَفَ زالَت عَنهُ النِّعمَةُ
هرکه میانه‏روى کند و قناعت ورزد، نعمت بر او بپاید و هر که بى‏جا مصرف نماید و زیاده‏روى کند، نعمتش زوال یابد.

تحف‏العقول، ص 403

17. لِکُلِّ شَیءٍ دَلِیلٌ وَ دَلیلُ العَاقِل التَّفَکُّر، وَ دَلیلُ التَّفکُّرِ الصُمت
برای هر چیزی دلیلی باید، و دلیل خردمند تفکر است، و دلیل تفکر خاموشی.

تحف العقول ، ص 406

18. طوبى لِلمُصلِحینَ بَینَ النّاسِ، اُولئِکَ هُمُ المُقَرَّبونَ یَومَ القیامَةِ
خوشا به حال اصلاح‏کنندگان بین مردم، که آنان همان مقرّبان روز قیامت‏اند.

تحف العقول، ص 393

19. إنَّ العاقِلَ لایَکذِبُ و إن کانَ فیهِ هَواهُ
خردمند دروغ نمى‏گوید ، اگرچه میل او در آن باشد.

تحف العقول ، ص 391

20. اللّهَ جَلَّ وعَزَّ یُبغِضُ العَبدَ النَّوّامَ الفارِغَ
خداوند عزّوجلّ، بنده خواب آلوده بیکار را دشمن دارد.

الکافی: ج 5 ، ص 84 ، ح 2

21. مُجَالِسَه أَهلِ الدِّینِ شَرَفُ الدَّنیَا وَ الاخِرَه
همنشینی با اهل دین، شرف دنیا و آخرت است.

تحف العقول ، ص 420

22. مُشاوَرَةُ العاقِلِ النّاصِحِ یُمنٌ وَ بَرَکَةٌ وَ رُشدٌ وَ تَوفیقٌ مِنَ اللّه
مشورت با عاقلِ خیرخواه، خجستگى، برکت، رشد و توفیقى از سوى خداست.

تحف العقول، ص 398

23. دَعوَةِ الصائِمِ تَستَجابُ عِندَ اِفطارِه
دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.

بحار الانوار ج 92 ص 255 ح 33

24. الغَضَبُ مِفتَاحُ الشَّر
خشم کلید هر بدی است.

تحف العقول، ص 416

25. لِکُلِّ شَیءٍ زَکاهٌ، وَ زَکاهُ الجَسَدِ صِیامُ النَّوافِل
برای هر چیزی زکاتی است، و زکات تن روزه های مستحبی است.

تحف العقول، ص 425

26. التَّدبِیرُ نِصفُ العیشِ
تدبیر نیمی از زندگی است.

تحف العقول، ص 425

27. مَن وَلَههُ الفَقرُأبطَرهُ الغِنى
آن که نَدارى حیرانش کند، توانگرى سرمستش مى سازد.

بحارالانوار،ج۷۴ص۱۹۸

28. مَن رَأى أخاهُ عَلَى أمرٍ یُکرِهُهُ فَلَم یَرِدهُ عنهُ وَ هُو یقدِر عَلَیهِ، فَقَد خَانَه
هر که برادرش را در کارى ناپسند ببیند و بتواند او را از آن باز دارد و چنین نکند، به او خیانت کرده است.

الامالى صدوق،ص۳۴۳

29. اَفضَلُ ما یَتَقَرَّبُ به العَبدُ اِلی اللهِ بَعدِ المَعرِفَةِ به، الصَلوةُ
بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، نماز است.

تحف العقول،ص455

30. إنَّ أعظَمَ النّاسِ قَدَراً الَّذِی لایَرَی الدُّنیا لِنَفسِه خَطَرا، اما إنَّ أبدانَکُم لَیس لَها ثَمَنٌ إلّا الجَّنه، فَلا تَبِیعُوها بِغِیرِها
به راستی که با ارزش ترین مردم کسی است که دنیا را برای خود مقامی نداند، بدانید بهای تن شما مردم، جز بهشت نیست، آن را جز بدان مفروشید.

تحف‌العقول‌ ، ص‌410

 

چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع)

31. أفضَل مَا یَتَقَرَّبُ بِه العَبدِ إلَی الله بَعدَ المَعرِفَهُ بِه الصَّلاه وَ بِرُّ الوالِدَینِ و تَرکُ الحَسَد و العُجبُ و الفَخر
بهترین چیزی که به وسیله آن بنده به خداوند تقرب می جوید، بعد از شناختن او، نماز و نیکی به پدر و مادر و ترک حسد و خودبینی و به خود بالیدن است.

تحف‌العقول‌ ، ص‌ 412

32. إنَّ الله حَرَّمَ الجَنَّهَ عَلی کُلِّ فَاحِشٍ بذِی قَلِیلِ الحَیاءِ لا یُبالِی مَا قَال وَ لا مَا قِیل فِیه
خداوند بهشت را بر هر هرزه گوی کم حیا که باکی ندارد چه می گوید و یا به او چه گویند حرام گردانیده است.

تحف‌العقول‌، ص‌ 416

33. إیّاکَ و الکِبر، فَإنَّهُ لایَدخُلُ الجَنَّهَ مَن کَانَ فِی قَلبِه مِثقالَ حَبَّهٍ مِن کِبر
از کبر و خودخواهی بپرهیز، که هر کسی در دلش به اندازه دانه ای کبر باشد، داخل بهشت نمی شود.

تحف‌العقول، ص‌ 417

34. إیّاکَ و مُخَالِطَهُ النّاس و الإنس بِهِم إلا أن تَجِدَ مِنهُم عَاقِلاً و مَأمُوناً فَآنَسَ بِه و أهرَبَ مِن سایِرهِم کَهَربُکَ مِن السِّباعِ الضّارِیه
بپرهیز از معاشرت با مردم و انس با آنان، مگر این که خردمند و امانت داری در میان آنها بیایی که (در این صورت) با او انس گیر و از دیگران بگریز، به مانند گریز تو از درنده های شکاری.

تحف‌العقول ، ص‌ 420

 

چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع)

35. کُلَّما أحدَثَ النّاس مِنَ الذُّنُوبِ ما لَم یَکُونُوا یَعمَلُون، أحدَثَ اللهُ لَهُم مِن البَلاءِ مَا لَم یَکُونُوا یَعِدُّون
هرگاه مردم گناهان تازه ای که نمی کردند انجام دهند، خداوند بلاهایی تازه به آن ها دهد که به حساب نمی آوردند.

تحف‌العقول ، ص‌ 434

36. مَن استَوی یَوماهُ فَهُو مَغبُون، و مَن کَان آخَر یَومَیه شَرُّهُما فَهُو مَلعُون، و مَن لَم یَعرف الزِّیادَه فِی نَفسِه فَهُو فی نُقصان، و مَن کان إلی النُّقصان فَالمَوتُ خَیرٌ لَهُ مِنَ الحَیاه
کسی که دو روزش مساوی باشد، مغبون است، و کسی که دومین روزش، بدتر از روز اولش باشد ملعون است، و کسی که در خودش افزایش نبیند در نقصان است، و کسی که در نقصان است مرگ برای او بهتر از زندگی است.

بحاالانوار، ج‌ 78، ص‌ 327

37. لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسبُ نَفسَه فِی کُلِّ یَومٍ، فَإن عَمِلَ حسناً استَزدادَ الله، و إن عَمِل سَیِّئاً استغفِرُ الله مِنه و تَاب إلیه
از ما نیست کسی که هر روز حساب خود را نکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، و اگر در آن کار بدی کرده، از خدا آمرزش طلب نموده و به سوی او توبه نماید.

اصول‌الکافى، ج‌ 4، ص‌ 191

38. إصبِر عَلَی طَاعَهِ الله و إصبِر عَنِ مَعاصِی الله، فإنّما الدُّنیا ساعَه، فَما مَضی مِنها فَلَیس تَجِد لَهُ سُرورا و لا حُزناً، و مَا لَم یَاتِ مِنها فَلیسَ تَعرِفُه، فَاصبِر عَلی تِلکَ السّاعَهِ الَّتِی أنت فِیها فَکَأنَّکَ قَد اغتَبَطَت
بر طاعت خدا صبر کن، از معاصی خدا صبر کن، دنیا همان ساعتی است، آن چه رفته نه شادی دارد و نه غم، آن چه نیامده ندانی که چیست؟ به همان ساعتی که در آنی صبر کن هم چنان باشد که تو رشک برده شده ای.

تحف‌العقول ، ص‌ 417

39. مَثَلُ الدُّنیا مَثَل مَاءِ البَحر، کُلَّما شربَ مِنهُ العَطشان أزدادَ عَطَشاً حَتّی یقتِله
دنیا چون آب دریاست، هر چه تشنه کامش بیشتر نوشد، بیشتر تشنه شود تا او را بکشد.

تحف‌العقول ، ص‌ 417

40. وَجَدتُ عِلمَ الناس فی اَربعٍ:
اَوّلُهاأن تَعرِفَ رَبَّکَ
وَالثّانیةُ أن تَعرِفَ ما صَنَعَ بکَ
وَالثّالثَةُ أن تَعـرِفَ ماأرادَ مِـنکَ
وَالرّابعَةُ أن تَعرفَ ما َیخرُجُکَ مِن دینِکَ
علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم :
اول اینکه خدای خودت را بشناسی .
بشناسی که خداوند با تو چه کار کرده است .
بشناسی که خداوند چه چیزی از تو می خواهد .
و بشناسی که چه چیزی تو را از دینت خارج می کند.                                                                                                                                                                                                     

بحارالانوار، ج 78 ، ص 328

چهل حدیث از امام هادی (علیه السلام)

مجموعه : احادیث
چهل حدیث از امام هادی (علیه السلام)
چهل حدیث از امام هادی (علیه السلام)
 
 
احادیثی در باب علم، غضب، اطاعت خداوند، شب زنده داری، فروتنی، پدر و مادر، زیارت امام رضاعلیه السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حسد، خودپسندی و هدفمندی
 
 

1. الدُّنْیا سُوقٌ رَبحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ
دنیا همانند بازارى است که عدّه اى در آن (براى آخرت) سود مى برند و عدّه اى دیگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند.

أعیان الشّیعة: ج 2، ص 39

2. یَاْتى عَلماءُ شیعَتِنا الْقَوّامُونَ بِضُعَفاءِ مُحِبّینا وَ أهْلِ وِلایَتِنا یَوْمَ الْقِیامَةِ، وَالاْنْوارُ تَسْطَعُ مِنْ تیجانِهِمْ
علماء و دانشمندانى که به فریاد دوستان و پیروان ما برسند و از آن ها رفع مشکل نمایند، روز قیامت در حالى محشور مى شوند که تاج درخشانى بر سر دارند و نور از آن ها مى درخشد.

بحارالأنوار: ج 2، ص 6، ضمن ح 13

3. الْغَضَبُ عَلى مَنْ لا تَمْلِکُ عَجْزٌ، وَ عَلى مَنْ تَمْلِکُ لُؤْمٌ
غضب و تندى در مقابل آن کسى که توان مقابله با او را ندارى، علامت عجز و ناتوانى است، ولى در مقابل کسى که توان مقابله و رو در روئى او را دارى علامت پستى و رذالت است.

مستدرک الوسائل: ج 12، ص 11، ح 13376

4. مَنْ اَطاعَ الْخالِقَ لَمْ یُبالِ بِسَخَطِ الْمَخْلُوقینَ

هرکس مطیع و پیرو خدا باشد از قهر و کارشکنى دیگران باکى نخواهد داشت.

بحارالا نوار: ج 50، ص 177، ح 56

5. السَّهَرَ اءُلَذُّالْمَنامِ، وَالْجُوعُ یَزیدُ فى طیبِ الطَّعامِ
شب زنده دارى ، خواب بعد از آن را لذیذ مى گرداند؛ و گرسنگى در خوشمزگى طعام مى افزاید.

بحارالانوار: ج 84 ص 172

6. مَن کَانَ عَلی بَیِّنةٍ مِن رَبِّهِ هَانَت عَلیهِ مَصائِبُ الدُّنیا وَ لَو قرضَ و نشرَ  
هر که بر طریق خداپرستی محکم و استوار باشد، مصائب دنیا بر وی سبک آید، گر چه تکه تکه شود.

تحف العقول، ص 511

7. التَّواضُعُ أَن تُعطِی النّاسَ مَا تُحِبُّ أَن تُعطاه  
فروتنی در آن است که با مردم چنان کنی که دوست داری با تو چنان باشند.

المحجة البیضاء ، ج 5 ، ص 225

8. العُقُوقُ یُعَقِّب القِلَّة و یُؤدِّی إِلی الذِّلَّة  
نارضایتی پدر و مادر ، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند.

مسند الامام الهادی ، ص 303

9. اٍنَّ اللهَ جَعَلَ اَلدُّنیا دارَ بَلوی وَالآخِرَةَ دارَ عُقبی وَ جَعَلَ بَلوَی الدُّنیا لِثَوابِ الآخِرَةِ سَبَباً، وَ ثَوابَ الآخِرَةِ مِن بَلوَی الدُّنیا عِوَضاً

خداوند دنیا را منزل حوادث ناگوار و آفات, و آخرت را خانه ابدی قرار داده است و بلای دنیا را وسیله به دست آوردن ثواب آخرت قرار داده است و پاداش اُخروی نتیجه بلاها و حوادث ناگوار دنیاست.

اعلام الدین، ص 512

10. مَن کانَت لَهُ اِلَی اللهِ حاجَةٌ فَلیَزُر قَبرَ جَدِّیَ الرِّضا بِطوُسٍ وَ هُوَ عَلی غُسلٍ وَلیُصَلِّ عِندَ رَأسِهِ رَکعَتَینِ وَلیَسئَلِ اللهَ حاجَتَهُ فی قُنوُتِهِ فَاِنَّهُ یَستَجیبُ لَهُ ما لَم یَسئَل مَأثَماً أو قَطیعَةَ رَحِمٍ
کسی که از خدا حاجتی را می خواهد؛ قبر جدم حضرت رضا(علیه السلام) را در طوس با غسل، زیارت کند و دو رکعت نماز بالای سرش بخواند و در قنوت نماز، حاجت خویش را طلب نماید در این صورت حوائج وی مستجاب می شود، مگر آن که طلب انجام گناه و یا قطع رحم را کند.

وسائل الشیعه، ج14، ص 569

11. اَلحَسَدُ ما حِقُ الحَسَناتِ وَ الزَّهوُ جالِبُ المَقتِ
حسد، کارهای خوب را از بین می برد و دروغ، دشمنی می آورد.

بحارالانوار، ج69، ص 200

12. ألنّاسُ فِی الدُّنیا بِالأَموالِ وَ فی الآخِرَةِ بِالأَعمالِ
مردم در دنیا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان هستند

بحارالانوار، ج78، ص 368

13. مَن هانَت عَلَیهِ نَفسُهُ فَلا تَأمَن شَرَّه
کسی که ارزش و شخصیت خود را پست شمارد، از شرّ او آسوده مباش

میزان الحکمة، ج3، ص 44

14. مَن تَواضَعَ فِِی الدُّنیا لِاخوانِهِ فَهُوَ عِندَ اللهِ مِنَ الصِّدّیقینَ وَ مِن شیعَةِ عَلِیِّ بنِ أَبِی طالبٍ حَقّاً
کسی که در معاشرت با برادران دینی خود، تواضع کند، به راستی چنین کسی نزد خدا از صدّیقین و از شیعیان علی بن ابی طالب(علیه السلام) خواهد بود.

احتجاج، ج1، ص 460

15. لَو سَلَکَ النّاسُ وادِیاً شُعباً لَسَلَکتُ وادِیَ رَجُلٍ عَبَدَاللهَ وَحَدَهُ خالِصاً
اگر مردم در راههای مختلف حرکت کنند. هر آینه من در مسیر و وادی مردی حرکت خواهم کرد که خدا را به تنهایی خالصانه عبادت می کند.

میزان الحکمة، ج3، ص 60

16.  ألعُجبُ صارِفٌ عَن طَلَبِ العِلمِ، داعٍ اِلَی الغَمطِ وَ الجَهلِ
خودپسندی مانع تحصیل علم است و انسان را بسوی نادانی و خواری می کشاند.

میزان الحکمة، ج6، ص 46

17.  مَن رَضِیَ عَن نَفسِهِ کَثُرَ السّاخِطُونَ عَلَیهِ
کسی که پر مدّعی و از خود راضی باشد؛ بدگویان او زیاد خواهند شد.

بحارالانوار، ج17، ص 215

18. عَلَیکُم بِالوَرَعِ فَاِنَّهُ الدّینُ الَّذی نَلازِمُهُ وَ نُدینُ اللهَ تَعالیَ بِهِ وَ نُریدُهُ مِمَّن یُوالینا لاتَتعَبُونا بِالشَّفاعَةِ
با ورع و باتقوا باشید که این ورع و تقوا همان دینی است که همواره ما ملازم آن هستیم و پایبند به آن می باشیم و از پیروان خود نیز می خواهیم که چنین باشند. از ما (با عدم رعایت تقوا) شفاعت نخواهید و ما را به زحمت نیندازید.

وسائل الشیعه، ج15، ص 248

19. مَا استَرَحَ ذُو الحِرصِ
انسان حریص، آسایش ندارد

مستدرک الوسائل، ج12، ص 62

20. اِنّ للهِ بِقاعاً یُحِبُّ أن یُدعی فیها فَیَستَجیبَ لِمَن دَعاهُ وَ الحَیرُ مِنها

مکان هایی برای خداوند متعال وجود دارد که دوست دارد در آن ها به درگاهش دعا کنند تا به مرحله اجابت برسد و حائر حسین(علیه السلام) †یکی از آن مکان هاست.

تحف العقول ، ص 482

21. اِنَّ مَوضِعَ قَبرِهِ (أی الرضا) لَبُقعَةٌ مِن بُقاعِ الجَنَّةِ لایَزُورُها مُؤمِنٌ اِلّا أعتَقَهُ اللهُ تَعالی مِنَ النّارِ وَ أدَلَّهُ دارَ القَرارِ
به راستی مزار جدم، بقعه ای از بقاع بهشت است که هیچ مؤمنی آنجا را زیارت نمی کند مگر آن که خداوند او را از آتش جهنم نجات می دهد.

وسائل الشیعه، ج14، ص 569

22. وَاعلَمُوا اَنَّ النَّفسَ أقبَلُ شَیءٍ لِما أُعطِیَت وَ أمنَعُ شَیءٍ لِما مُنِعَت
بدانید که نفس آدمی آنچه را که مطابق میل اوست به آسانی می پذیرد و اما چیزهایی که مورد میل و قبول او نیست بسیار سخت می پذیرد.

بحارالانوار، ج75، ص 371

23. اُذکُر مَصرَعَکَ بَینَ یَدَی أهلِکَ، وَ لا طَبیبٌ یَمنَعُکَ وَ لا حَبیبٌ یَنفَعُکَ
هنگامه جان دادنت در برابر خانواده را به یادآور که نه طبیبی می تواند مرگ را از تو دور بگرداند و نه دوستی می تواند تو را یاری نماید.

میزان الحکمة، ج10، ص 579

24. مَن أطاعَ الخالِقَ فَلَم یُبالِ بِسَخَطِ المَخلُوقینَ وَ مَن أسخَطَ الخالِقَ فَلیَیقَنَ أن یَحِلَّ بِهِ سَخَطُ المَخلُوقینَ
هر کس از خدا اطاعت کند از خشم مخلوق و مردم نمی ترسد و آنکه خدا را به خشم آورد پروردگار، وی را دچار خشم مخلوق خود می نماید.

سفینة البحار، ج2، ص 343

25. أَلشّاکِرُ أسعَدُ بِالشُّکرِ مِنهُ بِالنِّعمَةِ الَّتی أوجَبَتِ الشُکرَ لَأَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ و الشُکرُ نِعَمٌ وَ عُقبی
شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.

تحف العقول، ص 483

26. الْحَسَدُ ماحِقُ الْحَسَناتِ ، وَ الزَّهْوُ جالِبُ الْمَقْتِ
حسد موجب نابودى ارزش و ثواب حسنات مى گردد و تکبّر و خودخواهى جذب کننده دشمنى و عداوت افراد مى باشد.

بحارالأنوار: ج 69، ص 199، ح 27

27. الْعُجْبُ صــارِفٌ عَنْ طَلَبِ الْعِلْمِ داع إلَى الْغَمْطِ وَرالْجَهْلِ
عُجب و خودبینى مانع تحصیل علم خواهد بود و در نتیجه شخص را در پَستى و نادانى نگه مى دارد.

بحارالأنوار: ج 69، ص 199، ح 27

28. البُخْلُ أذَمُّ الاْخْلاقِ ، وَالطَّمَعُ سَجیَّةٌ سَیِّئَةٌ
بخیل بودن بدترین اخلاق است; و نیز طَمَع داشتن خصلتى ناپسند و زشت مى باشد.

بحارالأنوار: ج 69، ص 199، ح 27

29. تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ کَدِرْتَ عَلَیْهِ، وَلاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ إلَیْهِ، فَإنَّما قَلْبُ غَیْرِکَ کَقَلْبِکَ لَهُ
از کسى که نسبت به او کدورت و کینه دارى، صمیّـمیــت و محبّــت مجـوى. هم چنین از کسى که نسبت به او بدگمان هستى، نصیحت و موعظه طلب نکن، چون دیدگاه و افکار دیگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آنها مى باشد.

أعلام الدّین: ص 312، س 14

30.  اَلْحِکْمَةُ لا تَنْجَعُ فِى الطِّباعِ الْفاسِدَةِ
حکمت ، اثرى در دل ها و قلب هاى فاسد نمى گذارد.

نزهة النّاظر و تنبیه الخاطر: ص 141، ح 23

31. الْهَزْلُ فکاهَةُ السُّفَهاءِ ، وَ صَناعَةُ الْجُهّالِ
مسخره کردن و شوخى هاى – بى مورد – از بى خردى است و کار انسان هاى نادان مى باشد.

بحارالأنوار، ج 75، ص 369، ح 2

32. اِنَّ الحَرامَ لا ینمى وَ اِن نَمى لا یبارَک لَهُ فیهِ وَ ما اَنفَقَهُ لَم یؤجَر عَلَیهِ وَ ما خَلَّـفَهُ کانَ زادَهُ اِلَى النّارِ
به راستى که حرام، افزایش نمى‏یابد و اگر افزایش یابد ، برکتى ندارد و اگر انـفاق شود ، پاداشى ندارد و اگر بماند ، توشه‏اى به سوى آتـش خواهد بود.

کافى، ج 5، ص 125، ح 7

33. اَلنّاسُ فِى الدُّنیا بِالاَموالِ وَ فِى الآخِرَةِ بِالاَعمالِ
اعتبار مردم در دنیا به مال است و در آخرت به عمل.

بحارالأنوار، ج 78، ص 368، ح3

34. أمّا إنّک لَو زُرتَ قَبرَ عَبدِ العَظیمِ عِندَکم لَکنتَ کمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیِّ (علیه السلام)
(خطاب به یکی از اهالی ری)بدان که اگر در شهر خودتان قبر عبد العظیم(علیه السلام) را زیارت کنى، همچون کسى هستی که حسین بن على (علیه السلام) را زیارت کرده باشد.

میزان الحکمه، ح 7984

35. إِنَّ اللهَ لا یُوصفُ إلا بِما وصفَ بِه نَفسهُ، و أَنی یُوصَف الَّذی تُعجِز الحَواسُ أَن تُدرِکهُ و الاَوهامُ أَن تنَالهُ و الخطراتُ أن تحُدَّه و الأَبصارُ عَن الِإحاطَة بِه. نَأی فِی قُربه و قَرُب فی نَأیه
به راستی که خدا، جز بدانچه خودش را وصف کرده، وصف نشود. کجا وصف شود آن که حواس از درکش عاجز است، و تصورات به کنه او پی نبرد، و در دیده ها نگنجد؟ او با همه نزدیکی اش دور است و با همه دوری اش نزدیک.

تحف العقول ، ص 510

36. المَقادِیر تَریکَ مَا لا یخطِر ِببالِک
مقدرات چیزهایی را بر تو نمایان می سازد که به فکرت خطور نکرده است.

مسند الامام الهادی ، ص 303

37. العِتابُ مِفتَاحُ الِّثقالِ ، و العِتابُ خَیرٌ مِن الحِقد
گلایه کلید گرانباری است ، ولی گلایه بهتر از کینه توزی است.

مسند الامام الهادی ، ص 304

38. أُذکر حَسراتِ الَتفرِیطِ بِأخذِ تَقدِیم الحَزم
افسوس کوتاهی کارهای گذشته را با تلاش در آینده جبران کنید.
تحف العقول ، ص 512

مسند الامام الهادی ، ص 304

39. الجاهِلُ أَسیرُ لِسانِه
نادان ، اسیر زبان خویش است.

مسند الامام الهادی ، ص 304

40. إِنَّ الظَالِم الحَالِم یَکادُ أَن یُعفَی عَلی ظُلمِه بِحِلمه و إِنَّ المُحِقَّ السَّفِیه یَکادُ أَن یُطفِئ نُورَ حَقِّهِ بِسَفهِه
ستمکار بردبار، چه بسا که بوسیله حلم و بردباری، از ستمش گذشت شود و چه بسا حق دار نابخرد، که با سفاهت خود ، نور حق خویش را خاموش کند.

 

بحارالانوار، ج 78 ، ص 328